ابراز خرسندی رژیم صهیونیستی از مواضع ضدایرانی آمریکا

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از فعال کردن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا تشکر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یدیعوت آحارانوت، رژیم صهیونیستی از اقدامات آمریکا علیه ایران در شورای امنیت تشکر کرد.

بر این اساس، گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: ما از مواضع واشنگتن علیه تهران در شورای امنیت تشکر می‌کنیم. فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا مورد حمایت ماست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما از تمامی کشور‌های جهانی می‌خواهیم با تبعیت از مواضع آمریکا، از فروش تسلیحات به ایران خودداری کنند. از دوستان اروپایی خود به ویژه تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) می‌خواهیم در موضع خود در مخالفت با فعال کردن مکانیسم ماشه تجدید نظر کنند.

دولت ترامپ روز شنبه اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مجددا فعال شده است، اقدامی که اکثر اعضای شوری امنیت آن را اقدامی غیرقانونی می‌دانند و تاکنون آن را نادیده گرفته‌اند. اعلامیه آمریکا مطمئناً در جلسات سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که از روز دوشنبه برگزار می‌شود، بحثی پرچالش خواهد بود.

در حالی از اقدام آمریکا در فعال‌سازی مکانیسم ماشه حدود سی روز می‌گذرد که اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت، این اقدام آمریکا را غیرقانونی می‌دانند، زیرا رئیس‌جمهور آمریکا طی اقدامی یک‌جانبه گرایانه در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای خارج شد.

روسیه و چین طی نامه‌ مشترکی خطاب به سازمان ملل تاکید کردند که ادعای آمریکا صحت ندارد و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران فعال نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار