حسین آقامیری: چرا در مسئولیت خود به موقع اقدام نمی‌کنیم تا خود را سپر ولی امر کنیم؟

سید حسین آقامیری در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد پیاده‌روی اربعین حسینی پستی به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین آقامیری کارشناس مذهبی، در صفحه شخصی خود پستی را در رابطه با بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیاده‌روی اربعین حسینی به اشتراک گذاشت و به نقل از ایشان توصیه‌هایی را برای دوستداران این واقعه عظیم در شرایط کرونا نوشت.

متن پست منتشر شده حسین آقا میری به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

اساس ولایت در پیوستگی مطلق و دفع و رفع همه موانع اتصال حقیقی است. ارتباط با ولی الهی باید تا مرزهای یگانه شدن و عبور از همه حجاب‌های ظاهری پیش برود. حقیقت زیارت بر این مبنا تشریع شده است. حقیقت زیارت در صدق و معیت درونی است و همه مقدمات بیرونی زمینه وصول به چنین مقام بالایی است؛ "وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ".

اینکه در بیان نائب امام زمان توصیه به اهتمام بر زیارت اربعین با توجه درونی شده بر این مبناست. اگرچه همه عاشقان سیدالشهدا و بیشتر خود ایشان، مشتاق وصال حرم هستند و بلکه اصل توفیق زیارت با عزت اربعین، مرهون مجاهدت شهدای مکتب انقلاب است.

چه کسانی در ارادت به سیدالشهدا صادق تر از مجاهدان حدودا شصت سال مبارزه و شهادت طلبی در خط امام حسین علیه السلام هستند. کسانی که از سال چهل و دو با امام خمینی آغازگر این راه بودند و بعد از او هم راهش را با خلف صالحش ادامه دادند. کسانی که گواه صداقت اشک‌شان بر سید مظلومان در عاشورای شصت و یک هجری، قطرات خونشان بود؛"الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيه السّلام".

اینکه نائب امام زمان در جمع عاشوراییان و در سالگرد دفاع مقدس حسینی، درباره زیارت اربعین در این شرایط، چنین می فرماید برای اهل تأمل معنای مهمی دارد.

اما گله از برادران عزیز در بین خطبا و مادحین و همه نوکران دستگاه سیدالشهدا است که چرا در مسئولیت خود به موقع اقدام نمیکنیم تا خود را سپر ولی امر کنیم. راه که معلوم و حجت هم تمام است. حضرت آقا ضابطه را چارچوب های ستاد مقابله با کرونا قرار دادند و بر همین اساس ابتکارات انجام شده در محرم را تأیید کردند. این مبنای روشن برای طرح ابتکارات در این شرایط است.

پیوستگی عقلانیت و معنویت و زمان شناسی و اقدام به موقع و به اندازه، از مهمترین خصائص مکتب سیدالشهدا و انقلاب است. مبادا دچار هوا و هوس باشیم. باید خود را سپر امام و ولی امر کنیم. دینداری معیار و میزان دقیقی دارد. هر کس بر اساس مسئولیت و رسالت خود باید بر اساس شرایط زمانه، ابتکار و اقدام مناسب کند. همه مسئولیم."

چرا در مسئولیت خود به موقع اقدام نمی‌کنیم تا خود را سپر ولی امر کنیم!

در ادامه ویدئو سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص اربعین را مشاهده می‌کنید:

شایان ذکر است؛ رهبر معظم انقلاب دوشنبه ۳۱ شهریور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در ارتباط زنده با رزمندگان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس سخنرانی کردند و در سخنان خود اشاره‌ای هم به مراسم پیاده‌روی اربعین در شرایط کرونایی داشتند. ایشان فرمودند:

"حالا بحث اربعین پیش آمده، بعضی‌ها خب عاشق امام حسین هستند، عاشق اربعینند؛ [خب،] معلوم است، همه‌ی ما [هستیم]؛ حالا خیلی از شماها که خودتان رفته‌اید، بنده که محروم بودم و مشتاق هم بودم -گر چه دوریم به یاد تو سخن میگوییم-(۱۸) امّا خب رفتن برای راه‌پیمایی اربعین، فقط متوقّف به صلاحدید مسئولان ستاد ملّی مربوط به کرونا است. اگر گفتند نه -که تا الان گفتند نه- باید همه تابع باشند، همه باید تسلیم باشند. اینکه مثلاً فرض کنید ما بلند شویم برویم لب مرز اظهار ارادت به حضرت بکنیم، نه [نمیشود]؛ از داخل خانه اظهار ارادت کنیم. دو سه زیارت مهم روز اربعین وارد است؛ روز اربعین، همه‌ی مردم بنشینند زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (علیه السّلام) و بگویند یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند.

امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال برای ملّت ایران از همه جهت خیر و صلاح مقدّر بکند و رزمندگان عزیز ما را که زحمت کشیدند، تلاش کردند مأجور قرار بدهد؛ درجات شهدای عزیز را عالی کند. خداوند ان‌شا‌ءالله امام بزرگوار ما را که سرحلقه‌ی این حرکت عظیم ملّت ایران بود و هنوز هم هست -هنوز هم امام دارد ما را راه میبرد- با احبّائش و با اولیائش محشور کند و به او اجر بدهد؛ ثواب مناسب این ارزشمندی دوران حیات را به او عنایت کند و شما برادران عزیز را، مسئولان نیروهای مسلّح را، مسئولان دولتی را و مسئولان بخشهای مختلف را ان‌شاءالله در انجام وظایفتان یاری کند و همه‌ی ما را هدایت کند".


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار