معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، برگزاری هرگونه کلاس درس حضوری در مدارس و مراکز عمومی و خصوصی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، سیدعلی موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: بر این اساس، مدارس به مدت ۱۵ روز تعطیل بوده و تا یک ماه قابل تمدید است و در این راستا، فقط کادر اجرایی و نه معلمان در مدارس حضور خواهند داشت.

او افزود: هرگونه تجمع در آیین‌های تشییع و تدفین، درج آگهی تسلیت و دعوت به مجالس عزا ممنوع بوده و حضور خانواده عزادار و متوفی با تعداد محدود و با رعایت موازین بهداشتی در محل دفن اموات انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در سطح بازار نیز در مراکز خرید و پاساژها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کنترل بهداشتی ضروری بوده و نیروی انتظامی، بسیج و عوامل شهرداری در ارائه هشدار‌های بهداشتی برای عموم شهروندان در زمینه پیشگیری از کرونا اهتمام داشته باشند.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اضافه کرد: همچنین باید در اماکن عمومی و مراکز خدماتی و ناوگان حمل و نقل عمومی موازین بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

موسوی حسینی با انتقاد از وضعیت نه چندان مناسب بکارگیری تمهیدات بهداشتی توسط شهروندان گفت: متاسفانه رعایت موازین بهداشتی در سطح شهر و بازار توسط شهروندان و برخی واحد‌های صنفی کمرنگ‌تر از گذشته و روز‌های اولیه شده است.

او افزود: سخنان اخیر رهبر انقلاب چراغ راهی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا بوده و براین اساس باید رعایت موازین بهداشتی بر تمامی امورات و کار‌ها ترجیح داده شود.

اوادامه داد: برای این منظور نیز تمامی نیرو‌های جهادی و انتظامی همانند روز‌های اولیه مبارزه با کرونا باید در صحنه حضور فعالی داشته باشند.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه ادامه داد: با توجه به بالا بودن آمار بستری‌های بیماران کرونایی در شهرستان مراغه و وضعیت قرمز موجود، حضور و همکاری مردم و فعالان رسانه‌ای می‌تواند در کاهش بروز این بیماری موثر باشد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار