عدم پذیریش مبتلایان بیمار کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی جرم است/تصمیمات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا

فرماندار شهرستان تبریز گفت: همه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی موظف به پذیرش مبتلایان بیماری کرونا می‌باشند و در صورت ممانعت جرم تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز گفت: در این جلسه با توجه به افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا در سطح شهرستان تبریز مقرر شد، مدارس شهرستان تبریز به مدت ۱۵ روز تعطیل و معلمان در تمام مقاطع تحصیلی به‌صورت غیرحضوری نسبت به ارائه آموزش اقدام کنند.

او افزود: در صورت ضرورت کادر فنی و مدیریتی با حداقل نیرو در مدارس حضور خواهند داشت که در صورت افزایش آمار مبتلایان مدارس ۱۵ روز دیگر نیز با تصمیم ستاد کرونای شهرستان تعطیل خواهد شد.

او افزود: برگزاری هرگونه مراسم ترحیم در منازل ممنوع بوده و مراسم تشییع و تدفین در آرامستان‌ها با حضور حداقلی فامیل درجه یک متوفی و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار شود.

فرماندار شهرستان تبریز افزود: همه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی موظف به پذیرش بیمار می‌باشند و در صورت ممانعت جرم تلقی خواهد شد.

مهدوی تصریح کرد: مراکز سلامت دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت ۱۶ساعته نسبت به ارائه خدمات بهداشتی فعال باشند.

او ادامه داد: در جایگاه‌های سوخت، خدمات سوختگیری فقط توسط اپراتور‌ها صورت خواهد گرفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف می‌باشد ضمن نظارت بر این بحث نسبت به اطلاع‌رسانی به جایگاه‌های سوخت اقدام کند.

او متذکر شد: اتراق، تجمع و ورزش‌های جمعی در بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر ممنوع بوده و شهرداری با تشکیل اکیپ‌های نظارتی به‌صورت جد به این امر نظارت خواهد کرد.

او  با بیان اینکه برگزاری هرگونه نمایشگاه به‌صورت گروهی و جمعی به مدت یک ماه ممنوع است، تصریح کرد: شهربازی‌ها و مراکز تفریحی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: برگزاری هرگونه همایش، سمینار و نشست در دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی ممنوع است.

مهدوی اذعان داشت: ارائه خدمات به مراجعان بدون ماسک در ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ممنوع می‌باشد.

او افزود: همه خودرو‌های ناوگان عمومی توسط شهرداری ضدعفونی شده و رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی در حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار بگیرد و اتاق اصناف از طریق اتحادیه‌ها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اصناف نظارت کامل داشته باشد.

او  بیان داشت: پذیرایی در مقابل رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها ممنوع و فقط با ۵۰ درصد ظرفیت خود و با رعایت فاصله اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار