بارندگی ها در کرمان افزایش داشته است

مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: میانگین بارندگی استان کرمان در پایان سال آبی ۹۹-۹۸ به میزان ۲۱۸ میلی‌متر به ثبت رسیده که این میزان بارش در مقایسه با آمار مشابه بلند مدت افزایش داشته است.

تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام این که میانگین بارندگی استان کرمان در پایان سال آبی ۹۹-۹۸ به میزان ۲۱۸ میلی‌متر به ثبت رسید است، گفت: این میزان بارش در مقایسه با آمار مشابه بلند مدت و سال آبی گذشته به ترتیب ۶۳ و ۵۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در عین حال که این میزان بارندگی در ۱۵ سال اخیر بی سابقه است و با توجه به وسعت زیاد استان همچنان درصد‌هایی از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی خفیف تا شدید و انباشت خشکسالی سال‌های قبل قرار دارد.

جدیدی با اشاره به اینکه شهرستان‌های منوجان در جنوب با مجموع ۵۳۱ میلی‌متر، شهرستان نرماشیر در شرق استان با ۷۴ میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین مقدار بارش استان را داشته اند،اظهار کرد: بارش سال آبی شهر کرمان نیز ۱۰۳ میلی‌متر ثبت شده که این میزان بارش نسبت به آمار بلند مدت مشابه ۳۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار