پایان کار پنج ستاد معین بازسازی مناطق سیل زده در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ماموریت پنج استان به عنوان ستاد‌های معین بازسازی مناطق سیل زده لرستان بر اساس برنامه زمان‌بندی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اظهار کرد : کار بازسازی مناطق سیل زده فروردین ۹۸ بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل نهایی است.

رضایی با تشکر از زحمات استان‌های معین تصریح کرد: این ستاد‌ها مامور در پلدختر، معمولان، چگنی، نورآباد، الیگودرز و ازنا بودند و کار بازسازی مابقی مناطق نیز بر عهده استان لرستان بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تمامی ۲۰ هزار واحد تعمیری به سرانجام رسیده ادامه داد: ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی و مابقی شهری بودند.

رضایی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۶ درصدی احداث این واحد‌ها ادامه داد: با ترک ستاد‌های معین، مابقی اقدام بازسازی برای تمامی شهر‌ها توسط بنیاد مسکن لرستان انجام می‌شود.

رضایی گفت: هرکدام از افراد سیل زده که پرونده تسهیلات معیشتی یا مسکن آن‌ها باز است به بنیاد مسکن لرستان مراجعه کنند تا بنابر وظیفه قانونی و در راستای اجرای مصوبات دولتی برای آن‌ها اقدام شود.

او تاکید کرد: این افراد باید قبل از آغاز بارندگی‌ها واحد خود را تکمیل کنند چراکه بازسازی مشارکت محور است و مردم باید همکاری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: به طور معمول برنامه زمان بندی بازسازی‌ها یکساله است، اما این مهم در خصوص مناطق سیل زده لرستان به دلیل کرونا، افزایش قیمت ها، تامین زمین و مکان یابی جدید به طول انجامید.

رضایی ادامه داد: برخی سیل زدگان زیربنای بیشتری برای واحد مسکونی جدید گرفته اند و برخی نیز توان مالی و آورده کمتری داشته اند که باید واحد خود را قبل از اتمام بارش‌ها به اتمام برسانند.

استان‌های اردبیل در معمولان، اصفهان در پلدختر، کردستان در ازنا و الیگودرز، مرکزی در چگنی و قزوین در دلفان کار بازسازی مناطق سیل زده لرستان را بر عهده داشتند.

سیل فروردین ۹۸ لرستان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به استان خسارت زد و حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی را تحت تاثیر قرار داد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار