راهکار‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در مدرسه

برای پیشگیری دانش آموزان از ابتلا به بیماری کرونا در مدارس باید آموزش‌ها و نکات بهداشتی مناسب به فرزندانمان داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عهدیه مرادی کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز درباره راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در مدرسه، اظهار کرد: با بروز بیماری کووید ۱۹ شرایط زندگی رو به سختی می‌رود و هر چه توجه به نکات بهداشتی کمتر باشد، احتمال ابتلا به این بیماری افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: طی روز‌های اخیر با بازگشایی مدارس نگرانی خانواده‌ها دو چندان شده است، زیرا دسترسی والدین به کودکان برای مراقبت و تذکر نکات بهداشتی به آن‌ها کمتر می‌شود، بنابراین تنها راه برای کم کردن این نگرانی، آموزش‌های مناسب به فرزندانمان است.

عهدیه مرادی با بیان اینکه با رعایت نکردن نکات بهداشتی احتمال درگیری با ویروس کرونا بسیار می‌شود، اضافه کرد: کافی است به فرزندانمان بیاموزیم شرایطی که در آن قرار داریم بسیار شرایط حساس و پرخطری است و سعی کنند نسبت به رعایت بهداشت بی تفاوت نباشند.

او با اشاره به برخی نکاتی که باید با دقت به کودکان خود آموزش دهیم، گفت: در قدم اول تغذیه مناسبی در منزل برای کودک تهیه کنید تا از خرید و خوردن مواد غذایی بوفه دور بمانند.

مرادی اضافه کرد: اگر فرزندان علاقه زیادی به تنقلات دارند آن را از قبل تهیه کرده، تمیز کنید و در ظرف غذای کودک قرار دهید.

کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز ادامه داد: از ظرف غذا استفاده کنید تا در مدتی که تنقلات در کیف یا کمد کودک در مدرسه قرار دارد از آلودگی‌ها دور باشد.

او افزود: به میزانی که کودک از شنیدن صحبت هایتان سر باز نزند، به کودک خود آموزش دهید که در این شرایط رعایت نکردن نکات بهداشتی جان خود و اطرافیانش را به خطر می‌اندازد.

عهدیه مرادی بیان کرد: روش صحیح استفاده از ماسک و لوازم بهداشتی را به خوبی به فرزندتان آموزش دهید، حتی اگر لازم شد با نشان دادن ویدئو‌های آموزشی این کار را انجام دهید.

او اضافه کرد: به جز ماسک و لوازمی که در اختیار کودک قرار می‌دهید یک پک کامل از لوازم بهداشتی نظیر ماسک، صابون و الکل درون کیف کودک قرار دهید که در صورت آلوده شدن لوازم مصرفی آن‌ها را در سطح زباله بیندازد و از لوازم جدید استفاده کند.

کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز ادامه داد: توصیه کنید تا زمانی که فرزندان در مدرسه حضور دارند از خرید مواد خوراکی اجتناب کنند و تنها از مواد غذایی که برایشان تهیه کرده اید، استفاده کنند و بعد از برگشت از مدرسه خوراکی‌هایی که دوست دارند را تهیه کنید.

او اظهار کرد: به فرزندان تان تاکید کنید که نباید از ساندویچ‌های آماده که در بوفه مدارس به فروش می‌رسد استفاده کنند، از شب قبل ساندویچ‌هایی را که دوست دارند برایشان آماده کنید و این نکته را یادآوری کنید که قبل از خوردن هر چیزی به ویژه ساندویچ دست هایشان را تمیز بشویند.

عهدیه مرادی با بیان اینکه بطری آب در کیف شان قرار دهید و به هیچ عنوان اجازه ندهید از آبخوری استفاده کنند، تصریح کرد: این موضوع را برایشان به خوبی روشن کنید که ممکن است کسی با دهان از آبخوری مدرسه استفاده کرده باشد و می‌تواند به شدت آلوده باشد.

او افزود: از مسئولان مدرسه بخواهید که علاوه بر آموزش نکات بهداشتی به دانش آموزان، با تذکر به دانش آموزانی که نسبت به رعایت بهداشت بی توجهی می‌کنند سلامت فرزند شما را تامین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.