آموزش دانش آموزان بر اساس شرایط کرونایی/ زنگ بازگشایی مدارس به صورت نمادین در همه مناطق بوشهر نواخته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش دانش آموزان و بازگشایی کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید بر اساس شرایط کرونایی مناطق و شهرستان‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فردا شنبه ۱۵ شهریور قرار است سال تحصیلی جدید آغاز شود؛ دو هفته زودتر از سال‌های گذشته.

دانش آموزان از اسفند پارسال با شیوع کرونا به مدرسه نرفته‌اند و آموزش‌ها مجازی بوده است.

اکنون هم بازگشایی مدارس با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا با اما و اگرهای فراوانی رو به روست.

والدین نگران از حضور فرزندانشان در مدرسه هستند و مسئولان آموزش و پرورش هم به دنبال این هستند که آموزش‌ها با بهترین کیفیت به دانش آموزان ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در همین زمینه بیان کرد: آموزش در مدارس امسال بر اساس شرایط و وضعیت کرونا در شهرستان‌ها و مناطق است که بنا است آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت ترکیبی حضوری و مجازی باشد.


بیشتر بخوانید


علیمراد کرمی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: فردا به صورت نمادین زنگ بازگشایی مدارس در همه شهرستان‌ها و مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش استان بوشهر در یک مدرسه نواخته می‌شود.

او از اختصاص اینترنت رایگان به شبکه آموزشی شاد خبر داد و گفت: بر اساس تاکیدات رئیس جمهور اینترنت دانش آموزان برای استفاده از شبکه اینترنتی آموزش و پرورش «شاد» در مدارس دولتی باید رایگان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، با بیان اینکه فعالیت آموزشی در سال تحصیلی گذشته از اسفند به صورت فضای مجازی ارائه شد، ادامه داد: پارسال، ۷۰ درصد فعالیت‌های  آموزشی به صورت حضوری و ۳۰ درصد در فضای مجازی ارائه شد و فعالیت آموزشی در سال تحصیلی جدید با استفاده از تجربیات سال قبل در شبکه شاد صورت می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اینکه آموزش در شهرستان‌ها و مناطق با وضعیت قرمز کرونایی از طریق فضای مجازی به دانش آموزان ارائه می‌شود، عنوان کرد: ۲۵ امکان دیگر به سامانه شاد در آموزش دانش آموزان افزوده و مشکلات این سامانه در حد بسیاری برطرف شده است.

او، همراهی خانواده‌ها در سال تحصیلی جدید را با آموزش و پرورش مهم و حیاتی خواند و افزود: آموزش دانش آموزان و بازگشایی کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید بر اساس شرایط کرونایی مناطق و شهرستان‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به ساعات آموزش از طریق فضای مجازی شاد، گفت: مدت برگزاری کلاس از طریق سامانه در اول ابتدایی ۲۵ دقیقه، دوم تا پنجم ۳۰ دقیقه و در دبیرستان ۳۵ دقیقه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.