رییس میراث فرهنگی رفسنجان با اشاره به نقش گردشگری در رونق روستاها گفت: با وجود کرونا سفر‌ها کاهش یافته و روستاها از رونق افتاده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسن حسینی رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: در ۲ دهه اخیر، صنعت گردشگری به عنوان یکی از ابزار‌های توسعه روستایی در اقصی نقاط جهان مورد توجه قرار گرفت و امسال هم سازمان جهانی گردشگری، شعار گردشگری و توسعه روستایی را مطرح کرده است. 

او افزود: کرونا وضعیت اقتصادی و معیشتی روستایی را دچار رکود کرده است و با وجود این ویروس منحوس، سفر‌ها کاهش یافته و روستاها از رونق افتاده اند.

حسینی با اشاره به اینکه روستاها به دلیل تنوع اقلیمی، ظرفیت مناسبی برای گردشگری هستند، بیان داشت: در رفسنجان ۲ نوع اقلیم روستایی شامل اقلیم روستایی دشت و اقلیم روستایی کوهستانی وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت‌های خاصی هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

او در زمینه حمایت‌های مجتمع مس از طرح‌های گردشگری تصریح کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال برای تهیه مواد اولیه به متقاضیان اجرای طرح‌های صنایع دستی و گردشگری، ۳۳ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره اعطا شده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: کرونا به صنعت گردشگری در بخش‌های دفاتر اقامتی، هتل ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و دفاتر خدمات گردشگری ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد که امیدواریم با از بین رفتن این ویروس، سفرهای گردشگری فعال و بخش‌های مذکور رونق بخشیده شوند.

او گفت: در زمینه سرمایه گذاری در گردشگری، ۱۳ طرح شامل مجتمع‌های گردشگری کوچک و بزرگ و واحدهای اقامتی و بوم گردی با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال در رفسنجان در دست ساخت است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار