تشدید نظارت بر نانوایی‌های خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به افزایش قیمت نان و احتمال کم فروشی برخی نانوایی ها، نظارت و بازرسی بر عملکرد این واحدها در مرکز استان تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،جعفر طولابی روز دوشنبه در جلسه مشترک کارگروه آرد و نان و ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: نظارت لازم از طریق صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه نانوایی‌ها، اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز بهداشت شهرستان در راستای افزایش کیفیت انواع نان باید به صورت مستمر در دستور کار باشد.

او  افزود: باتوجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز و اهمیت تاثیر مستقیم نان در سلامت مردم، مرکز بهداشت شهرستان بر نحوه چگونگی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی توسط کارکنان نانوایی‌ها و رعایت بهداشت محیط نظارت جدی خواهد داشت.

فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به ضرورت ساماندهی سیستم تامین و توزیع آرد در سطح شهرستان، اداره غله نسبت به رفع نارسایی‌های موجود و تهیه آرد مورد نیاز اقدام کند چراکه یکی از اصلی ترین موارد قابل توجه، لزوم تدابیر لازم برای کاهش توزیع خارج از شبکه این کالای استراتژیک است.

طولابی با تاکید بر ساماندهی وضعیت پروانه کسب واحدهای نانوایی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تمهیدات لازم را برای دوگانه سوز کردن سیستم پخت نان و پیش بینی سوخت جایگزین در نظر بگیرند.

او همچنین اضافه کرد: ساماندهی حق مشاوره بنگاه های معاملات ملکی مطابق با ضوابط جاری بررسی و اقدام لازم انجام شود.

بیش از ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان فعال است که از این تعداد ۵۳۹ واحد در خرم آباد مستقر هستند.

متوسط نرخ نان در این استان از اول مهر ۳۴ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.