۱۰ مجلس تعزیه را در شبکه چهار تلویزیون ببینید

«شبیه حسین» نام مجموعه‌ای شامل ۱۰ مجلس تعزیه است که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه برنامه «شبیه حسین» از شنبه آینده (۱۲ مهر)، ساعت ۱۵ از شبکه ۴ رسانه ملی پخش خواهد شد که برای ضبط آن تعزیه‌خوانان مطرح کشور از شهر‌های اراک، قم، تفرش، اصفهان، قزوین و تهران، دعوت به همکاری شده‌اند. معین البکای مجالس تعزیه نیز مرشد محسن میرزاعلی است.

این مجالس تعزیه شامل تعزیه‌های حضرت قاسم (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع)، طفلان مسلم، مسلم بن‌عقیل، غلام تُرک، وهب نصرانی، حضرت عباس (ع)، شهادت امام حسین (ع) و بازار شام هستند.

به گفته کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، تاکنون مجالس تعزیه‌ای با این گستردگی یعنی ۱۰ مجلس تعزیه هر کدام با زمان ۴۰ دقیقه از رسانه ملی به صورت مستقل پخش نشده است.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: در این تعزیه تلویزیونی، چهره تعزیه خوانان نقش‌های اهل بیت و اولیاء الله با روبنده پوشانده شده است تا مسئله نمایش چهره معصومین در تلویزیون برطرف شود و تنها در زمان «پیش نوحه» - که به مانند پیش درآمد در نمایش است - بازیگران نقش‌های مختلف تعزیه، بدون روبنده روی صحنه می‌آیند که به این کار در اصطلاح «فاصله گذاری» می‌گویند و هدفش آن است که تماشاگر بداند آنچه می‌بیند در حقیقت نمایشی است که از واقعه بزرگ کربلا اجرا می‌شود و بعد از نوحه خوانی، روایت تعزیه آغاز می‌شود.

این مجموعه ۱۰ قسمتی تعزیه با همکاری مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، موسسه سپهر سوره هنر و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی ضبط شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار