برای اولین بار در جهان انجام شد؛

فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری در مشهد

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد گفت: فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری برای نخستین بار در جهان به همت دانش پژوهان در مشهد انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  قدیر رجب زاده رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد گفت:  پروژه فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری برای اولین بار در جهان، کریستال بزرگ رشد یافته به هم پیوسته از قند‌هایی غیر از ساکاروز و با کالری کاهش یافته به شکل نبات تولید شد.

او افزود: به دلیل پیچیدگی فرایند کریستالیزاسیون قند‌های کم کالری و تفاوت آن با ساکاروز، در این پروژه بعد از جایگزینی کامل ساکاروز با قند‌های کم کالری و اصلاح فرمولاسیون، فرآیند کریستالیزاسیون با قند‌های انتخابی طراحی و بهینه‌سازی شد.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: محصول نهایی تولید شده در این پروژه قابل مصرف برای همه افراد جامعه به ویژه افراد حساس به مصرف ساکاروز و قند‌های پرکالری می‌باشد.
 
نبات محصولی پر مصرف و موثر در رژیم درمانی

سمیرا یگانه زاد مدیر گروه فرآوری مواد غذایی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و مجری این طرح پژوهشی نیز با بیان اینکه نبات علاوه بر ایران در آمریکا و برخی دیگر از کشور‌ها تولید می‌شود، گفت: یکی از محصولات پرمصرف که امروزه به صورت صنعتی تولید می‌گردد و در جهان و به ویژه در ایران به میزان بسیار به عنوان شیرین کننده نوشیدنی‌هایی نظیر چای استفاده می‌شود، نبات است.

او افزود: نبات کریستال رشد یافته ساکاروز می‌باشد که مکان اولیه تولید آن ایران و هندوستان ذکر شده است، در فرآیند تولید نبات کریستال‌های درشت ساکاروز در اثر سردشدن محلول فوق اشباع شکر تولید می‌گردند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.