مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس، گفت: اجرایی شدن طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اولویت نخست منابع طبیعی در شهرستان فراشبند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس، در سفر به شهرستان فراشبند بیان کرد: به دلیل وسعت زیاد عرصه‌های منابع طبیعی، تعداد زیاد دامداران و عشایر و اقلیم خاص و تنوع توپوگرافی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

او، تصریح کرد:  فلسفه وجودی ما مسئولان رفع مشکلات مردم است و همه ما در تمامی ادارات باید از جزیی نگری و جزیره‌ای عمل کردن دست برداشته و به فکر رفع مشکلات مردم باشیم.

صمد نژاد، ادامه داد: یکی از مشکلات بنیادی در تمامی شهرستان‌ها وجود اختلافات اراضی بین مردم و دولت است که این مشکل یک بار و برای همیشه باید برطرف شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس، افزود: قانون راه را برای ما باز کرده است و دستورالعمل‌های مربوط به کمسیون رفع تداخلات برای رفع اختلافات اراضی ایجاد شده، و کارگروه‌های شهرستانی باید مقدمات طرح پرونده‌ها در کمسون مربوطه را فراهم کنند تا شاهد رفع اختلافات اراضی بین مردم و دولت باشیم.

او، اضافه کرد: با توجه به وضعیت خاص شهرستان فراشبند و نیاز آبی بالا در حوزه کشاورزی و باغداری، تامین آب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از اولیت‌های اولیه  شهر فراشبند به شمار می‌رود.

صمد نژاد، اظهار کرد: الویت نخست اداره منابع طبیعی فراشبند انجام طرح های آبخیزداری و آبخوانداری است که باید از ظرفیت سایر بخش‌ها از جمله اعتبارات نفت و گاز و  همکاری وزارت نفت و پالایشگاه فراشبند در انجام این  طرح ها بهره برد تا گوشه‌ای از مشکلات سفره‌های آب زیر زمینی در این شهرستان برطرف شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.