لزوم توسعه گردشگری خراسان رضوی بر پایه فضای مجازی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: توسعه گردشگری بر پایه فضای مجازی در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مراسم گشایش دوره کارشناسان ارزیابی و مدیران فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری گفت: شیوع کرونا صنعت گردشگری خراسان رضوی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

او افزود: صنعت گردشگری، فعالان این حوزه، گردشگران و همه علاقه‌مندان و ذینفعان حوزه گردشگری را باید با توجه به شرایط فعلی به سوی "گردشگری مسئولانه" سوق داد تا این صنعت که هم‌اینک با رکود و خسران بی‌سابقه مواجه است دوباره احیا گردد.

بیشتر بخوانید

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: به همین خاطر ناگزیر هستیم به جای تعطیلی گردشگری، فعالیت‌های این حوزه را با شرایط بحرانی کنونی سازگار نموده و آن را اجرا کنیم.

بیدخوری بیان کرد: در این چارچوب دوره کارشناس ارزیابی و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری خراسان رضوی هم زمان با هفته گردشگری برای فعالان این حوزه در مشهد برپا شده است.

او تصریح کرد: به منظور شعار سال زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی خراسان رضوی گسترش یافته و توسعه داده می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: تاکنون ۱۰۴ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی خراسان رضوی تاسیس شده است.

بیدخوری اظهار کرد: فعالیت واحد‌های گردشگری در قالب اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی این استان منجر به توسعه اقتصادی روستا‌ها شده است.

حمیدرضا زراعتکار مجری دوره کارشناسان ارزیابی و مدیران فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری نیز در این مراسم گفت: با توجه به نیاز خراسان رضوی به کارشناس ارزیابی و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری، این دوره آموزشی با مجوز از ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپا شده است.

خراسان رضوی با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در جایگاه نخست کشور در این زمینه قرار دارد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.