تخصیص اعتبار برای پروژه‌های مشارکتی خیران خوزستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش، ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مشارکتی خیران در خوزستان اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهر الله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش به تلاش‌ها و کوشش‌های خیران مدرسه‌ساز ارج می‌نهد و با اختصاص ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مشارکتی به همراهی خیران افتخار می‌کند.

او افزود: مدرسه رفیع‌ترین محل زندگی انسان‌ها و آینده جامعه است و همه تلاش خودمان را برای اینکه نسلی توانمند، خلاق، نوآور، فعال، کارآمد و تمدن ساز باشد به کار می‌گیریم و دست خیران مدرسه‌ساز را می‌فشاریم.

رخشانی مهر با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در امسال طرح «آجر به آجر» را مطرح کردیم تصریح کرد: پارسال یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد خیران بود که با کمک ۳۰ هزار خیر مدرسه‌ساز انجام شد که در مقابل جمعیت ۸۰ میلیونی رقم ناچیزی است و برای درگیر شدن همه مردم ایران شرایطی را فراهم کردیم که همگی حتی با خرید یک آجر در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  بیان داشت: به جای توسعه مدرسه‌سازی نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم و در این طرح به دنبال گسترش و توسعه امور خیریه هستیم و در ۶ ماه امسال دستگاه‌ها و نهاد‌های بسیاری کنار آموزش و پرورش آمده‌اند و در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سیل پارسال و بیشترین سهم اعتبارات استانی مدرسه‌سازی را بین استان‌های کشور به خوزستان اختصاص داده شد که حدود ۲۸۰ میلیارد تومان بود که در این راستا خوزستان مقام اول کشور را به دست آورد.  

او گفت: سال ۹۸ میزان ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین و تخصیص داده شده که امسال نیز تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان تأمین و تخصیص دادیم و تلاش می‌کنیم تا حدوشد ۲۰۰ میلیارد تومان در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند و در دو هفته اخیر ۱۵ میلیارد تومان برای سیستم‌های سرمایشی و ۸ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی خوزستان  اختصاص داده شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار