کارزار انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا درباره نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتیِ این کشور ابراز تردید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری، نسبت به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی این کشور ابراز تردید کرده و مدعی تحریف در آن‌ها شده است.

«کوری لواندوفسکی» مشاور ارشد ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در این باره در کنفرانسی مجازی با متهم کردن افراد مسئول در این نظرسنجی‌ها به پنهان‌کاری و تحریف در نتایج گفت آن‌ها در تلاشند این تعبیر را برسانند که ترامپ قرار است با شکستی سخت در انتخابات آتی مواجه شود.

او همچنین گفت کارزار انتخاباتیِ ترامپ بر اساس تحلیل‌هایی که انجام داده معتقد است حدود دوسوم از نظرسنجی‌های اخیر ساختار حزبی خود را بیان نکرده و روش کاری خود را ارائه نداده‌اند و افزود: «اینگونه نظرسنجی‌ها باعث انحراف در انتخابات می‌شوند.»

مسئولان کارزار انتخاباتی ترامپ همچنین به انتخابات گذشته (۲۰۱۶/ ۱۳۹۵) اشاره کرده و می‌گویند در آن زمان نیز تعداد معدودی نظرسنجی بر موفقیت ترامپ و پیروزی او دلالت داشتند؛ بنابراین نقطه مبهمی در رسانه‌ها در بیان نظرسنجی‌ها وجود دارد.

نتایج نظرسنجی‌های مختلفی که به تازگی در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها، همچنان بیشترین محبوبیت را در بین رای‌دهندگان آمریکایی دارد. بر این اساس، در بیشتر نظرسنجی‌ها بایدن با اختلاف تقریبا ۱۰ امتیازی از دونالد ترامپ پیشتاز است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر [۱۳ آبان] برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار