مدیرکل روستایی فارس:

الحاق ۳ روستا به شیراز موجب جلوگیری از مشکلات خواهد شد

مدیرکل روستایی فارس گفت: با الحاق هرچه زودتر روستا‌های مجاور (گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد) به شیراز، از آسیب‌ها و مشکلات آینده جلوگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدکمال پاک فطرت، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس، پیرامون الحاق سه روستای گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد به محدوده شهر شیراز، اظهار داشت: خواه ناخواه این سه روستا در آینده به شهر شیراز الحاق خواهند شد پس چه بهتر که ما زودتر این اتفاق را رقم زده تا از مشکلات و معضلاتی که الحاق آن‌ها در آینده ایجاد می‌کند، پیشگیری کنیم.

او با بیان اینکه علاوه بر روستا‌های گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد، سایر روستا‌های مجاور شیراز نیز باید به شهر شیراز الحاق شوند، تصریح کرد: با اضافه شدن این روستا‌ها میتوان از حاشیه نشینی اطراف شیراز معضلات و مشکلات بسیاری را به همراه دارد، کاسته و از طریق آن‌ها درآمدزایی نیز داشت.

پاک فطرت با اشاره به ساخت وساز‌های صورت گرفته در این روستا‌ها اذعان کرد: در این روستا‌ها و در خارج از طرح هادی ساخت وساز‌های غیرمجازی انجام شده و این رویه غلط که اغلب غیراصولی و غیرفنی میباشد، ادامه دارد.

او افزود: اگر همین الان به این ساخت وساز‌ها توجه نشود، اصول شهرسازی ما در آینده دچار مشکل خواهد شد و با انبوهی از ساخت وساز‌های غیراصولی، غیرفنی و غیرقانونی مواجه خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس درخصوص دهیاری‌ها و نظارت بر ساخت وساز در روستا‌ها بیان کرد: باتوجه به کمبود نیرو در دهیاری‌های روستا‌ها در کل استان فارس و اینکه این سه روستا در اطراف شهر شیراز واقع شده اند، نظارت بر ساخت وساز‌ها سخت بوده و عده‌ای سودجو از سال‌ها قبل درحال ساخت وساز غیرمجاز هستند که تبعات آن سال‌های بعد نمایان خواهد شد.

او تصریح کرد: با الحاق هرچه زودتر روستا‌های گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد به شیراز جلوی بسیاری از مشکلات ازجمله شهرسازی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی گرفته می‌شود و اگر زود این اتفاق رقم بخورد سرنوشتی همچون صدرا با انبوهی از مشکلات مختلف گریبان شهر شیراز را نخواهد گرفت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار