ادعای سفیر سابق ارمنستان: ۴ هزار شبه نظامی به قره‌باغ وارد شدند

سفیر سابق ارمنستان در ایتالیا مدعی شد ترکیه ۴۰۰۰ شبه نظامی وفادار به خود را برای جنگ در جبهه جمهوری آذربایجان به قره باغ وارد کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدر نیوز، سرکیس گازاریان، سفیر سابق ارمنستان در ایتالیا ادعا کرده است حدود ۴۰۰۰ شبه نظامی وفادار به ترکیه از هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) و تیپ سلطان مراد از لیبی و سوریه برای جنگ در کنار نیرو‌های آذربایجانی وارد قره باغ شدند.

او که به همراه ۱۰۰ نفر در تحصن سازمان یافته توسط ارامنه در مقابل مقر مجلس نمایندگان در رم حضور داشت خواستار پایان حملات جمهوری آذربایجان شدند.

سفیر سابق ارمنستان به خبرگزاری ایتالیایی ‌ای کی آی گفت: حضور این نیرو‌های ضد ارمنی در قره باغ خطرناک است و ما باید به درخواست دبیر کل سازمان ملل که گفته است برای جلوگیری از شیوع کرونا هم که شده باید جنگ دره قره باغ متوقف شود، عمل کنیم.

او در ادامه اظهاراتش اعتبار سیاست‌های برخی از کشور‌های اروپایی را برای مقابله با این جنگ زیر سوال برد و آن‌ها را در کنترل شرایط ناتوان خواند.

ترکیه که گفته می‌شود نیرو‌هایی را در لیبی هدایت می‌کند به استخدام شبه نظامیان سوری برای جنگ علیه نیرو‌های ارمنی در قره باغ متهم شده است.

روسیه با ارمنستان توافقنامه دفاع امنیتی دارد. پیشتر مقامات مسکو موفق شده بودند باکو و ایروان را به توافق آتش بس و مذاکره ترغیب کنند. با این حال، این توافق آتش بس شکننده بوده و دو طرف به طور پیوسته یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد و برغم توافق آتش بس میان مقامات دو کشور در نشست مسکو، درگیری و تنش در منطقه قره باغ کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
تروریست های بزدل و ترسوی ارمنی که در میدان جنگ از ارتش قهرمان و دلاور آذربایجان شکست سختی خورده اند رو به هذیان گویی و انتقام گرفتن از زنان و کودکان آذربایجان در شهرها و روستا ها آورده اند و دل به اربابانشان از بعضی کشورهای مسلمان گرفته تا روسیه و اروپا و آمریکا بسته اند تا شاید آنها را نجات دهند. آذربایجان فقط از طرف کشورهای دوست و برادر نظیر ترکیه و پاکستان حمایت معنوی دریافت می کند نه سرباز اجاره ای. ارتش قهرمان آذربایجان خودش به تنهایی می تواند از پس عده ای غاصب و جنایتکار و تروریست ارمنی بر بیاید.
آخرین اخبار