وزیر خارجه اتریش به کرونا مبتلا شد

با تشدید شیوع کرونا در کشور‌های اروپایی، منابع اعلام کردند که نتیجه آزمایش کرونای وزیر خارجه اتریش مثبت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری امروز (شنبه) از مثبت شدن تست کرونای «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش، خبر دادند.

سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام کرد: علی‌رغم آنکه تست کرونای شالنبرگ مثبت اعلام شده است، هنوز هیچ علائمی از ابتلای به ویروس کرونا را ندارد و در قرنطینه خانگی به سرمی‌برد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه اتریش روز چهارشنبه هفته جاری در نشست شورای وزرا و جلسه عمومی شورای ملی حضور یافته است که البته ظاهراً در این جلسات از ماسک استفاده کرده بود.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که تمامی اعضای دولت به واسطه ارتباط با شالنبرگ امروز (شنبه) تست کرونا خواهند داد.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که احتمالاً شالنبرگ روز دوشنبه هفته گذشته در شورای وزیران خارجه در لوکزامبورگ به بیماری «کووید-۱۹» آلوده شده است.

این در حالی است که موج دوم شیوع کرونا در کشور‌های اروپایی آغاز شده است و مقاماتی از سایر کشور‌ها همچون نخست وزیر فنلاند و وزیر خارجه بلژیک به این ویروس آلوده شده‌اند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان روبه افزایش است و به همین میزان انتظار می‌رود شمار قربانیان نیز افزایش خواهد یافت. همچنین کشور‌های اروپایی طی هفته گذشته بیش از ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند که بالاترین آمار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار