بی خطر سازی پسماند‌های بیمارستان‌های مرجع کرونا در فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: همه پسماند‌های عفونی و غیر عفونی در بیمارستان‌های مرجع پذیرش کرونا در استان فارس بی خطر می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بر لزوم نظارت جدی برای بی خطر سازی پسماند‌های بیمارستانی در این استان تاکید کرد و گفت: کرونا، حساسیت‌ها روی بی خطر کردن زباله‌های بیمارستانی را افزایش داد از این رو همه پسماند‌های عفونی و غیر عفونی در بیمارستان‌های مرجع پذیرش کرونا در این استان بی خطر می‌شوند.

حمید ظهرابی افزود: در سطح شهر شیراز از ۳۸ بیمارستان فعال در شیراز، ۲ بیمارستان از بیماران کرونایی مراقبت می‌نمایند، ۵ آزمایشگاه تشخیص طبی، یک نقاهتگاه و مراکز بهداشت شهرستان به عنوان مراکز ۱۶ ساعته تشخیص کرونا فعالیت دارند و امور مربوط به بیماران کرونایی را پیگیری می‌کنند.

او ادامه داد: در بیمارستان‌های مرجع کرونا همه پسماند‌ها عفونی محسوب شده و همین موضوع باعث افزایش حجم پسماند‌های عفونی می‌شود که نسبت به افزایش دستگاه‌های بی خطر سازی در این بیمارستان‌ها اقدام شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: همچنین در استان فارس ۷۱ بیمارستان مجهز به سیستم بی خطر ساز پسماند‌های عفونی است و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ضمن اعزام برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های بی خطر ساز، از آزمایشگاه‌های معتمد به طور مستمر گزارش خود اظهاری دستگاه‌های بی خطر ساز مراکز درمانی را دریافت می‌کنند و در صورت عدم کارکرد مناسب دستگاه‌ها، اخطاریه رفع آلودگی ابلاغ می‌شود.

ظهرابی افزود: همچنین با پیگیری بعمل آمده و همکاری‌های موثر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موضوع بی خطر سازی پسماند‌های مراکز درمانی کوچک مانند مطب‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها در حال ساماندهی بوده و شرکت منتخب طی چند ماه آینده نسبت به استقرار دستگاه متمرکز بی خطر سازی پسماند‌های عفونی و مدیریت پسماند‌های مراکز درمانی کوچک اقدام خواهد کرد. همچنین موضوع در سایر شهرستان‌های استان نیز در دست پیگیری است.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور بهبود وضعیت مدیریت پسماند‌های عادی در استان و جلوگیری از گسترش آلودگی‌های محیط زیستی موضوع ایجاد مراکز متمرکز بازیافت و تبدیل پسماند به کود و انرژی در دستور کار کارگروه استان قرار گرفته و مقرر شد به صورت آزمایشی در شهرستان‌های آباده، مرودشت و قیروکارزین، با مسئولیت دفتر شهری و شورا‌های استانداری فارس و همکاری دفتر روستایی استانداری و سایر ادارت مرتبط، موضوع تجمیع مراکز دفع پسماند شهری و روستایی توسط شهرداران مرکز هر شهرستان پیگیری و برنامه اجرایی ارائه شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار