فراخوان تحریرکتاب به قلم دانش آموزان فارس

کتاب خاطرات ۸ سال دفاع مقدس به قلم دانش آموزان فارس به رشته تحریر درخواهد آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: بابرنامه ریزی‌های به‌عمل آمده در فراخوانی که اعلام شد کتاب خاطرات ۸ سال دفاع مقدس به قلم دانش آموزان فارس به رشته تحریر درخواهد آمد.

او افزود: پرداختن به دفاع مقدس نقشی الگویی برای همه نسل‌ها است و تبیین زوایای این رخداد مهم موجب ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار، شهادت، فرهنگ دفاع و مقاومت در جامعه ما رشد پیدا کند، نوشتن کتاب و روایتگری را باید از مدارس شروع کنیم.

بانشی با اشاره به نقش انجمن‌های ۲۲ گانه کانون‌های فرهنگی تربیتی استان که فرصت و بستر خوبی برای اجرا و پیاده سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، هنری، اجتماعی است، گفت: به راحتی می‌توانیم مهارت‌های فردی و اجتماعی از این کانال انتقال دهیم وهمه کانون‌ها باید فعال بوده و مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و  پرورش فارس اظهار داشت: در این زمینه باید خاطرات افراد شناخته و شناخته نشده به رشته تحریر دربیاید و همه دانش آموزان می‌توانند خاطرات بستگان خود که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند را پردازش و در قالب داستان به نگارش درآورند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس این دانش آموزان می‌توانند آثار خود را به کارشناسی فرهنگی هنری ادارات آموزش وپرورش منطقه خود تحویل دهند.

بانشی گفت: اداره‌ها بر اساس سهیمه اختصاص داده شده که شامل مناطق یک اثر، شهرستان‌ها ۲ تا ۳ اثر و نواحی شیراز ۴ اثر هستند تا ۱۳ آبان امسال (روز دانش آموز) فرصت دارند تا آثار منتخب را به اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان ارسال کنند.

او،  بعد از بررسی آثار ارسالی بهترین داستان‌های دریافتی در قالب کتابی با عنوان خاطره نگاری از رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس به قلم دانش آموزان چاپ و در اختیار جامعه فرهنگی استان قرار خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: از این کتاب در هفته آخر آبان مصادف با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.