علی‌اف: ۱۳ روستا را در قره‌باغ آزاد کردیم

رئیس‌جمهور آذربایجان با متهم کردن ارمنستان به نقض آتش‌بس مدعی شد نیرو‌های مسلح باکو، کنترل ۱۳ روستا را در قره‌باغ کوهستانی به دست گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، صبح امروز (دوشنبه) با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار آتش‌بس، مدعی شد که نیرو‌های مسلح کشورش ۱۳ روستا در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» را آزاد کردند.

او در پیامی در صفحه توییتر خود گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان کنترل چندین روستا در جنوب غربی منطقه «جبرئیل» در امتداد خط تماس قره باغ کوهستانی را به دست آوردند.

علی‌اف افزود: روستا‌های سلطان‌لی، امیروارلی، ماشانلی، حسنلی، علی‌کیخانلی، گوملگ، حاجیلی، جیارچینویسلی، نیازگولار، کچل ممدلی، شاهولی، حاجی اسماعیلی، اسحاقلی منطقه جبرئیل آزاد شده است. قره باغ متعلق به (جمهوری) آذربایجان است.

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه پیام خود با ارمنستان را به نقض آشکار توافق آتش‌بس متهم کرد و نوشت: نیرو‌های مسلح ارمنستان، آشکارا، آتش‌بس انسان‌دوستانه موقت که مورد توافق قرار گرفته بود را بعد از دو دقیقه بامداد روز ۱۸ اکتبر از طریق حمله به روستا‌ها و مواضع نظامی (جمهوری) آذربایجان نقض کرد. در نتیجه این اقدامات، افرادی کشته و زخمی شدند. ارتش (جمهوری) آذربایجان، پاسخ متناسبی به دشمن داد و چندین شهرک را از اشغال آزاد کرد.

بامداد روز گذشته (یکشنبه)، توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اينكارا فايده نداره بايد بره از ارمنستان همه جا شكايت كنه و پيگيري كنه و تا حقشو نگيره ول كن نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
درود بر روح بلند شهیدان آزادسازی خاک وطن زنده باد ارتش دلاور و قهرمان آذربایجان درود بر الهام رئیس جمهور شجاع و مقتدر آذربایجان.
آخرین اخبار