برگزاری سمینار تخصصی «کرونا و ورزش» در جیرفت

نخستین سمینار تخصصی «کرونا و ورزش» با مدرسی امین سعیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص داخلی، در محل سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نخستین سمینار تخصصی «کرونا و ورزش» به همت هیئت فوتبال جیرفت، با مدرسی امین سعیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و متخصص داخلی، در محل سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

مهدی ارم بین، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در این سمینار با اشاره به اهمیت ورزش در توسعه سلامت عمومی، برگزاری این دسته از سمینار‌ها را مثبت قلمداد کرد.

علی جلالی رئیس هیئت فوتبال شهرستان جیرفت نیز ضمن خیرمقدم به افراد حاضر در سمینار، فعالیت باشگاه ها، مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی را را از اهداف اصلی این هیئت در دوران کرونا اعلام کرد.

جهانگیر سلیمانی دامنه، دبیر هیئت فوتبال شهرستان جیرفت هم با تشریح اهمیت باشگاه‌ها در تحقق اهداف اقتصادی صنعت فوتبال، هدف سمینار را، رفع مشکلات احتمالی این حوزه بیان کرد.

برگزاری سمینار تخصصی «کرونا و ورزش» در جیرفت

در این سمینار که با حضور حداکثری مربیان فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی همراه بود، سعیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و متخصص داخلی، ضمن تشریح شرایط موجود بیماری در کشور و شهرستان و با پرداختن به ویژگی‌های ساختاری ویروس کرونا بر اساس نتایج آخرین مقالات علمی چاپ شده در نشریات معتبر پزشکی جهان، راهکار‌هایی به منظور پیشگیری از شیوع آن در تمرینات ورزشی را ارائه کرد.

او با اشاره به برخی محدودیت‌های موجود در تعدادی از ورزش‌ها، به صورت کلی جامعه فاقد تحرک را جامعه ناسالمی دانست و افزود: ورزش، نیاز ضروری بشر بوده، ولی در شرایط کنونی رعایت برخی دستورالعمل‌های بهداشتی را می‌طلبد تا به سمت و سوی تعطیلی گام بر ندارد.

سعیدی با تأکید بر پرداختن به ورزش در محیط‌های خلوت، روباز و دارای تهویه مناسب، برخی توصیه‌ها همانند پوشیدن ماسک در رشته‌های غیر هوازی، تقلیل برخورد‌های فیزیکی در طول رقابت، ضدعفونی مکرر تجهیزات همانند توپ، حذف دورهمی‌های قبل و بعد از تمرینات، استفاده از تجهیزات شخصی همانند بطری‌های آب یک نفره و شست و شوی مکرر دست‌ها را به عنوان راهکار‌هایی اساسی برای کاهش احتمال شیوع این بیماری در محیط‌های ورزشی برشمرد.

در پایان، مربیان حاضر در جلسه با طرح سوالاتی، مشکلات موردی خود در اماکن و مسابقات ورزشی را مطرح کردند که با توضیحات شفاف، علمی و منطق پذیر این پزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همراه شد تا بسیاری از شبهات موجود در این زمینه مرتفع شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار