تشکیل ۹۰ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در ریگان

رئیس اداره صمت ریگان از تشکیل ۹۰ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف این شهرستان، طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پرویز جلالی رئیس اداره صمت ریگان با بیان اینکه نظارت بر بازار به صورت روزانه با تلاش اداره صمت و اتاق اصناف این شهرستان درحال اجراست، گفت: در بازرسی از واحد‌های صنفی ریگان که دیروز انجام شد، برای ۹ واحد صنفی که تخلفاتی از قبیل گران فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن صورتحساب و ارائه ندادن فاکتور داشتند، پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

جلالی افزود: در بازرسی‌هایی که طی یک ماه گذشته از واحد‌های صنفی سطح شهرستان انجام گرفت، تعداد ۹۰ پرونده تخلف برای واحد‌هایی که تخلف داشتند، تشکیل و برای اجرا به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او تصریح کرد: بازرسی‌ها روزانه و به صورت مستمر بر بازار ادامه دارد و با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.

جلالی بیان داشت: تعدادی بازرس افتخاری جذب شده اند که به صورت روزانه گزارشاتی از سطح شهرستان در زمینه گران فروشی و تخلفات صنفی به صورت نامحسوس به اداره صمت اعلام می کنند و ظرف ۴۸ساعت گزارشات بررسی و در صورت محرز شدن، اقدام لازم صورت می گیرد.

 رئیس اداره صمت ریگان گفت: طرح هر شهروند یک بازرس را از همین طریق و با جذب بازرسین افتخاری در دستور کار داریم.

او با اعلام اینکه طی بازدید‌های میدانی کمبود کالایی در بازار مشاهده نشد، از مردم خواست: در صورتی که انبار و مکان کالای احتکارشده ای یافتند یا امتناع از فروش و دیگر تخلفات را مشاهده کردند، به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن، اقدامات لازم انجام شود.

جلالی با بیان اینکه مصرف کنندگان از واحد‌هایی خرید کنند که اجناسشان اتیکت قیمت داشته باشند و فاکتور خرید دریافت کنند، افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق  سامانه ۱۲۴ یا تلفن ۰۳۴۴۴۳۶۰۰۷۰ و یا به صورت حضوری اعلام کنند تا اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار