کمبود ۱۹هزار معلم در مدارس خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با کمبود ۱۹هزار معلم در مدارس استان خراسان رضوی مواجه هستیم که شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش را همچون سایر دستگاه‌ها تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش رخ تربت حیدریه گفت: نیروی انسانی هسته اصلی رشد در آموزش و پرورش است و در آموزش و پرورش استان با کمبود حدود ١٩ هزار معلم رو به رو هستیم که این کمبود نیروی انسانی، از طریق خرید خدمات آموزشی، نیرو‌های حق التدریس آزاد و اختصاص ساعات حق التدریس به نیرو‌های شاغل و بازنشسته تامین شده است.

 او افزود:شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش را همچون سایر دستگاه‌ها تحت تاثیر خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: وظایف آموزش و پرورش با توجه شرایط خاص موجود سخت و سنگین‌تر شده است و پس از اعلام دغدغه و نگرانی‌های خانواده ها، اولیاء مخیر شدند که یکی از شیوه‌های آموزش حضوری، مجازی، آموزش تلویزیونی و یا استفاده از درسنامه‌ها را برای آموزش دانش آموزان خود انتخاب نمایند.

خدا بنده بیان کرد: در آغاز فرایند آموزش‌های مجازی، ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند، اما با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس استان به اینترنت دسترسی پیدا نموده اند بطوریکه درهمه مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

او تصریح کرد: راه اندازی  شبکه شاد تنها‌ترین و مطمئن‌ترین شبکه برای ارائه آموزش‌های مجازی به دانش آموزان دانست است و با شروع سال تحصیلی جدید بسیاری از معایب آن مرتفع گردیده است

مدیر کل آموزش و پرورش استان تأکید کرد:در سامانه شاد اطلاعات کاربران تنها بر روی سرور آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و می‌توان از آن به عنوان یک سامانه پاک برای استفاده دانش آموزان نام برد.

خدابنده اظهار کرد: در جهت تقویت و ارتقاء کیفیت آموزش‌های مجازی در بستر سامانه شاد، پهنای باند خوبی به این سامانه اختصاص یافته است و در حال حاضر ١١ میلیون ۶٠٠ هزار دانش آموز و ۶٠۴ هزار معلم در شبکه شاد عضو هستند.

او افزود: به منظور برنامه توسعه توازن حدود ٨۵ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی خریداری شده است و علاوه بر آن به زودی با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته ١۶٠ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز هنرستان‌های استان اختصاص خواهد یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد:مجمع خیرین مدرسه سازاستان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در سطح کشور درجایگاه ممتازی قرار دارد.

خدابنده بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵٧٠ پروژه آموزشی و پرورشی با کمک خیرین  در سطح استان در حال ساخت است و در شروع سال تحصیلی یک هزار و ٢٠٠ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد و حدود ۵٠٠ کلاس دیگر نیز تا اسفندماه سال جاری به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد.

او تصریح کرد:در حال حاضر  شش پروژه آموزشی در منطقه رخ  توسط خیرین نیک اندیش و با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در حال ساخت است که این پروزه‌ها بین ۴٠ تا ٩۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در این منطقه ٧.۴۸ متر مربع است

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.