فعالیت ۱۱۰۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان کرمان را بیش از ۱۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۲ هزار نفرشان در رشته کشتی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه هم اندیشی رئیس فدراسیون کشتی با مسئولین و اعضای هیئت کشتی استان کرمان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اسماعیلی رئیس هیئت کشتی و اعضای این هیئت در محل تالار پالیز کرمان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به دبیر رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی، حضور وی در استان کرمان را مایه خیر و برکت دانست.

او با اشاره به هفته تربیت بدنی و ورزش، این هفته را به جامعه بزرگ ورزش استان کرمان و متولیان و دلسوزانی که برای ارتقاء سطح سلامت جامعه زحمت می‌کشند، تبریک گفت.

پاریزی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان کرمان را بیش از ۱۱۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: این آمار با توجه به جمعیت و شرایط استان، آمار بسیار قابل قبولیست که نیازمند خدمات و امکانات مناسب است.

او گفت: ما حدود ۶۰ سانتیمتر سرانه فضای ورزشی در استان کرمان داریم، که اختصاصاً در بحث کشتی در شهر کرمان ۷ سالن اختصاصی و در شهرستان‌های استان نیز ۱۶ سالن اختصاصی کشتی با حدود ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته این رشته‌ی ورزشی داریم که آمار قابل توجه و قابل قبولی است.

پاریزی به افزایش سرانه فضای ورزشی و زیرساخت‌های ورزشی در استان اشاره کرد و با اعلام اینکه پارسال با توجه به افتتاحیه‌هایی که داشتیم آمار قابل قبولی را به زیرساخت‌های ورزش استان اضافه کردیم، افزود: در سال ۹۸ به لحاظ تعداد پروژه افتتاح شده در کشور استان سوم و به لحاظ متراژ و مبلغ هزینه کرد استان دوم بودیم.

او تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد، ما تلاش کردیم پروژه‌های مشارکتی را با بنگاه‌های اقتصادی به انجام برسانیم که جا دارد از مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت گل گهر، شرکت‌های صنعتی سیرجان و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که علی رغم همه محدودیت‌هایی که داشتند کمک کردند تا توسعه خوبی در بحث زیرساخت‌های ورزشی در استان کرمان رقم بخورد، قدردانی کنیم.

پاریزی با اشاره به اینکه همه اهالی استان کرمان به مجموعه شهدا و ایثارگران به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وابستگی خاصی دارند، بیان داشت: ما مسئله‌ای را مبنی بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به سابقه‌ی فعالیتی که در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای (از سال ۵۳ تا اوایل جنگ) داشته، به عنوان پهلوان دیار کریمان در کشور معرفی شود، مطرح کردیم، که مسئولان استان به ویژه استاندار از آن استقبال کردند و پیگیر این موضوع هستند.

او افزود: از شما نیز می‌خواهیم با توجه به جام‌هایی که در مجموعه فدراسیون و تقویم فدراسیون وجود دارد، اگر بتوان جامی را به عنوان جام سردار سلیمانی در تقویم فدراسیون کشتی ثبت کرد، بسیار ارزشمند است و ما پیشاپیش تشکر خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار