گله مندی مدیرکل ورزش کرمان از هیئت‌های غیرفعال

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از هیئت‌هایی که به بهانه کرونا کار خود را تعطیل کرده اند، گله کرد و گفت: هیئت‌ها باید یک خلاقیت را در رشته‌های خودشان ایجاد کنند تا فعالیت‌های ورزشی شان به تعطیلی کامل منجر نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در آیین تجلیل از مقام آوران مسابقات قهرمانی کشورِ کونگ فو و هنر‌های رزمی که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان و رئیس و اعضای هیئت کونگ فو و هنر‌های رزمی استان کرمان در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، هفته تربیت بدنی و ورزش را به متولیان، دست اندرکان و خدمتگزاران حوزه توسعه نشاط و شادابی جامعه تبریک گفت.

او به گزارش ارائه شده از فعالیت‌ها و اقدامات هیئت کونگ فو و هنر‌های رزمی استان کرمان اشاره کرد و گفت: این عملکرد نشان دهنده‌ی توانمندی‌های ورزشی رشته کونگ فو در سطح استان و اقدامات ارزشمند فرهنگی انجام شده در این رشته ورزشی به همت ورزشکاران و مربیان بود که جای بسی تقدیر داشت.

پاریزی افزود: در حقیقت این گزارش، نشان دهنده‌ی توانمندی ورزشی ورزشکاران ما در رشته کونگ فو به ویژه در حوزه بانوان بود که این برای مجموعه ورزش استان ارزشمند است و باید سعی شود، امکانات هم در خور شأن ورزشکاران در اختیارشان قرار گیرد.

او تصریح کرد: در بحث واگذاری اماکن، به دنبال این هستیم، مکانی، هم به عنوان پایگاه مرکزی ورزشی و هم به عنوان دفتر هیئت در اختیار کونگ فو قرار گیرد تا مراجعات و مکاتباتشان بتواند سازماندهی شود.

پاریزی بیان داشت: این کار پیگیری می‌شود، چرا که قبلاً قول آن داده شده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه ورزشکاران ما باید در جامعه نمونه کامل اخلاق باشند، گفت: این عزیزان جدای از اینکه افتخار قهرمانی و ورزشکار بودن را دارند، نگاه جامعه به آن‌ها نگاه متفاوتی است، پس باید نمونه کامل اخلاق و معرفت، باشند.

پاریزی افزود: البته شما با اقدامات انجام شده در بخش فرهنگی، نشان دادید این ملاحظات را دارید و دقت هست تا این اتفاق بتواند به خوبی انجام شود.

او تصریح کرد: در مجموعه هیئت‌های ورزشی در استان و شهرستان‌ها باید این دقت را داشته باشیم که فعالیت‌های همگانی رشته بتواند گستردگی بیشتری داشته باشد که این در کونگ فو به خوبی رعایت شده و هنوز هم این ظرفیت وجود دارد، که ما بتوانیم گستردگی بیشتری در فعالیت هایمان داشته باشیم.

پاریزی خطاب به متولیان رشته‌های مختلف ورزشی بیان داشت: باید توسعه ورزش همگانی را در قالب رشته هایمان داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: جذابیتی که خیلی از رشته‌ها می‌توانند ایجاد کنند، حتماً نمی‌تواند منتج به قهرمانی شود، به بیانی دیگر، یقیناً همه نمی‌توانند قهرمان باشند، ولی هر کس می‌تواند قهرمان سلامتی خودش باشد.

پاریزی افزود: باید نگاهمان را به مجموعه ورزش، تغییر دهیم، یقیناً ورزش محدود به قهرمانان ورزشی نیست، اگر امروز توانستیم تأثیر بگذاریم روی افرادی که نگران سلامتی شان در شرایط حساس و نگران کننده‌ی امروز هستند و کمک کنیم تا نشاط و شادابی در جامعه افزایش پیدا کند، کار ما ارزشمندست، حتی می‌توان گفت، ارزشمندتر از تربیت قهرمان است.

او هیئت کونگ فو و هنر‌های رزمی استان را در توسعه فعالیت‌های همگانی و اقدامات فرهنگی الگویی برای سایر هیئت‌ها دانست و تصریح کرد: البته اقدامات باید تقویت شود؛ چرا که ظرفیت آن وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به قهرمانی که طی مراسم امروز از آن‌ها تجلیل شد، تبریک گفت و برایشان آرزوی موفقیت کرد.

پاریزی بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت برگزاری مسابقات به صورت فیزیکی در کشور، باب جدیدی باز شد تا ما علاوه بر توسعه همگانی فعالیت‌های ورزشی، با ایجاد خلاقیت در برنامه‌ها سبب توسعه و ترویج فعالیت‌های همگانی ورزش با پویش‌های مختلفی، چون ورزش در خانه و ... شدیم و مسابقات قهرمانی نیز در بسیاری از رشته‌ها به صورت مجازی برگزار شد که این ارزشمند بود و نشان داد می‌توان در این برهه حساس نیز فعال بود.

او گفت: کرونا در کنار همه‌ی دغدغه‌هایی که برای ما درست کرد، همه‌ی نگرانی‌ها و همه‌ی استرسی که در زندگی روزمره به ما داد، ظرفیت‌هایی را در بخش‌های مختلف درست کرد و ما را وا داشت تا تفکرات جدیدی را داشته باشیم که این تفکرات سرمنشاء خلاقیت در خیلی از برنامه‌ها و کار‌های ما شد.

پاریزی با اعلام اینکه هیئت کونگ فو از هیئت هاییست که با تواضع کارهایش انجام می‌دهد و برای اقداماتش نگاهی به اداره کل ندارد، افزود: این هیئت معمولاً فعالیت هایش به صورت مستمر است که امیداورم همیشه در اوج عزت و افتخار باشند.

او از هیئت‌هایی که به بهانه کرونا کار خود را تعطیل کرده اند، گله کرد و بیان داشت: هیچ دلیلی نداشت ما در مجموعه رشته‌های ورزشی مان، تعطیلی داشته باشیم.

پاریزی تصریح کرد: ما الزاماً جا‌هایی باید تعطیلی داشتیم که مجبور بودیم، ولی توقع بود، هیئت‌ها بتوانند یک خلاقیت را در رشته‌های خودشان ایجاد کنند تا فعالیت‌های ورزشی شان به تعطیلی کامل منجر نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: خوشبختانه کونگ فو خوب کار کرد که من تشکر می‌کنم و امیدوارم بعد از این هم شاهد ارتقاء کمی و کیفی این رشته ورزشی باشیم.

پاریزی افزود: با توجه به وسعت استان کرمان، تعداد شهرستان‌های زیرمجموعه و علاقه‌مندان بی شماری که وجود دارند، همه این‌ها می‌تواند کمک کند تا رشد کمی شما را افزایش دهد و در حوزه قهرمانی نیز وضعیت شما ارتقاء یابد.

او خطاب به جامعه کونگ فو استان تصریح کرد: برای شما و تمام کسانی که برای ارتقاء سطح شادی و نشاط در ورزش استان تلاش می‌کنند، آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار