رئیس اداره معادن سازمان صمت قم خبر داد؛

واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری ۲۰۰ محدوده معدنی در قم

رئیس اداره معادن سازمان صمت قم از امکان واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری ۲۰۰ محدوده معدنی از طریق مزایده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدتقی کاظم‌زاده، رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  اظهار کرد : امکان واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری ۲۰۰ محدوده معدنی در قم از طریق مزایده فراهم شد.

او با اشاره به اقدامات دیگر در زمینه فعال‌سازی معادن کوچک در قالب مزایده افزود: در اثر پیگیری‌های استان ۵۵ محدوده معدنی از بهره‌بردارانی که فعالیت نمی‌کردند؛ گرفته شد و در لیست مزایده استان قرار گرفت تا بهره‌برداران جدیدی برای آن‌ها انتخاب شود.

 کاظم‌زاده با اشاره به برنامه واگذاری ۱۰ گواهینامه کشف، ویژه امسال ادامه داد: حداقل ۲۰۰ محدوده معدنی از امکان واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری از طریق مزایده برخوردار است و امسال این برنامه وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شورای معادن و کارگروه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری استان این کار پیگیری شود.

رئیس اداره معادن سازمان صمت قم به اقدامات فرآوری و ارتقای بهره‌وری معادن اشاره کرد و گفت: فرآوری فرو منگنز در شهرک صنعتی نیزار به عنوان طرح ویژه ملی پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: احداث واحد فرآوری آهک هیدراته با توجه به ظرفیت آهکی استان از جمله مواردی است که می‌تواند به توسعه معادن سنگ آهک استان کمک کند.


کاظم‌زاده عنوان کرد: احداث واحد‌های فرآوری در جوار معادن در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران یکی از اموری است که امسال با مساعدت و پیگیری ویژه استاندار انجام شده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.