۷۵ درصد دانش آموزان استثنایی قم تحت آموزش‌های مجازی قرار می‌گیرند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم گفت:۷۵ درصد دانش آموزان استثنایی از آموزش‌های فضای مجازی بهره‌مندمی شوند که در تلاشیم درصدباقی‌مانده با کمک خیرین از این امکان برخوردار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی آقا کوچکی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم، با اشاره به بحث آموزش دانش آموزان استثنایی در شرایط حاکم بر کشور گفت: آموزش مدارس استثنایی متمایز از دیگر آموزشگاه‌ها نبوده منتهی آموزش به‌صورت تخصصی‌تر در زمان و ساعت بیشتری ارائه می‌شود که در این راستا مدارس نیازمند استفاده از ظرفیت والدین و همکاری آن‌ها هستند، در دو هفته نخست بازگشایی مدارس با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی آموزش حضوری و در حال حاضر نیز آموزش غیرحضوری به این دانش آموزان ارائه می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مجموع دانش آموزان متمرکز در مدارس استثنایی استان همچنین به‌صورت طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی از طریق رابط‌های ما مشغول به تحصیل هستند و از آموزش‌های تخصصی ما بهره‌مندمی شوند.

آقا کوچکی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های سنجش در شرایط کرونایی عنوان کرد: در راستای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تمهیدات لازم اندیشیده شده بود و درواقع جزء نخستین استان‌هایی بودیم که به‌محض دریافت ابلاغ، با رعایت کامل فرآیند‌های بهداشتی فعالیت ۲۳ پایگاه سنجش سلامت را راه‌اندازی کردیم.

او در ادامه یادآور شد: تعداد ۲۶ هزار و ۲۰۰ نفر از نوآموزان بدو ورود در پایگاه‌های سلامت ما موردسنجش قرار گرفتند که با توجه به‌نوبت گیری نوآموزان پیش‌دبستانی به همراه تعدادی از جاماندگان بدو ورود به دبستان، فعالیت این پایگاه‌ها تا پایان هفته آینده و نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایام کرونایی افزود: علاوه بر تهیه و تولید محتوی آموزشی، کارگاه‌های آموزشی ویژه رابطین پرورشی مدارس، کارگاه زبان اشاره، خط بریل و اطلس یادگیری که به‌صورت روزانه جمع‌آوری می‌شد همچنین آموزش نرم‌افزار برای تولید محتوی با حضور کارشناسان بررسی عملکرد برگزار شد.

به گفته آقا کوچکی، ۷۵ درصد دانش آموزان استثنایی از آموزش‌های فضای مجازی بهره‌مندمی شوند که در تلاش هستیم درصد باقی‌مانده نیز با کمک خیرین از این امکان برخوردار شده و به حداقل برسند البته برای بازنماندن این دانش آموزان از تحصیل بسته‌های آموزشی نیز فراهم‌شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از واریز سرانه بهداشتی به‌حساب مدارس استثنایی خبر داد و گفت: ضمن شناسایی ۳۰۰ نفر از خانواده‌های بی‌بضاعت دانش آموزان استثنایی استان با استفاده از ظرفیت خیرین و همکاری مدیران، بیش از یک هزار بسته معیشتی به همراه تعدادی تبلت بین آن‌ها تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار