برگزاری مراسم مولودی خوانی در سنندج

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: مراسم‌های مولودی خوانی با همکاری ۱۹ موسسه قرآنی در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت:چهل مراسم مولودی خوانی در گرامیداشت هفته وحدت و به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس در چهل مسجد استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: هر ساله همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی (ص) ویژه برنامه مولودی خوانی از گلبانگ مساجد استان به گوش می‌رسد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با برنامه ریزی‌های انجام شده چهل مراسم در چهل مسجد استان میزبان جشن‌های ماه مولود هستند.

گلباغی گفت: معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان و مشارکت موسسات قرآنی استان این ویژه برنامه‌ها را برگزار می‌کند.

او گفت: قرائت قرآن، خواندن قصیده بردیه، اجرای مولودی خوانی و تجلیل از فعالان قرآن و مسجد از جمله برنامه‌های اجرایی این ویژه برنامه هاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های تابعه مسئول برگزاری این مراسم‌ها هستند، اضافه کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در مرکز استان مراسم مولودی خوانی را با همکاری ۱۹ موسسه قرآنی برگزار می‌کند.

گلباغی با اشاره به اخذ مجوز برگزاری این مراسم‌ها از شورای اطلاع رسانی استان گفت: از قبل با امامان جماعت و خدام این مساجد، هماهنگی لازم صورت می‌گیرد تا به مردم هم اطلاع‌رسانی شود که مراسم‌ها با کمترین افراد برگزار و مولودی خوانی از گلبانگ مساجد پخش می‌شود.

او به بازنشر این مولودی‌خوانی‌ها از طریق فضای مجازی برای مردم استان اشاره کرد و افزود: این کار باعث می‌شود انتظار مردم استان در ماه مولود برآورده و از امکان سرایت کرونا از طریق تجمع‌های آیینی جلوگیری شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان یادآورشد: اجرای زنده مولودی خوانی و قرائت قصیده بردیه در وصف حضرت ختمی مرتبت (ص) به منظور ایجاد نشاط معنوی و کاستن از فشار ناشی از شیوع ویروس کرونا به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس از جمله مهمترین اهداف و ویژگی‌های این مراسمات معنوی است.

گفتنی است؛جشن‌های مولودی خوانی از هشتم آبان آغاز و تا سیزدهم همین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.