برگزاری مانور اطفای حریق در جنگل تاغزار اطراف شهر کرمان

همزمان با هفته پدافند غیرعامل، با هدف ارتقاء توان عملیاتی نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی، مانور اطفای حریق در جنگل تاغزار اطراف شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ رحیم پور، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان گفت: با توجه به نقش تاغزار‌های اطراف شهر کرمان به عنوان محافظ و بستر حیات و توسعه شهر کرمان و اهمیت حفظ جنگل‌های تاغزار در هفته پدافند غیرعامل به منظور آمادگی و هماهنگی بیشتر در مقابله با حریق احتمالی، مانور اطفای حریق برگزار شد.

او افزود: این مانور از سوی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کرمان و با هماهنگی و همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست انجام شد.

سرهنگ رحیم پور تصریح کرد: به دلیل تراکم بالای پوشش درختان تاغ اطراف شهر کرمان، ایجاد حتی یک حریق کوچک می‌تواند منجر به آتش سوزی گسترده‌ای شود که با توجه به نبود راه دسترسی در بسیاری از نقاط این جنگل، کنترل و اطفای آن کاری دشوار است که این امر فقط با آمادگی و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی استان میسر خواهد بود.

او بیان داشت: به همین دلیل اجرای حداقل سه مانور در سال به منظور سنجش میزان آمادگی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

این مانور اطفای حریق با همکاری و هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان کرمان، یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان و نیرو‌های انتظامی (کلانتری جوپار) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.