آراسته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اشتغال دانش آموختگان در گرو توسعه اقتصاد

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی گفت: توسعه اقتصادی و توجه به امر بودجه باعث ایجاد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی خواهد شد.

حمید رضا آراسته، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی دو محور را در بر می‌گیرد. اولین محور دانش آموختگان برای اشتغال، آموزش‌هایی است که در دانشگاه فرا می‌گیرندو دومین محور هم توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور است که باید به آن‌ها توجه شود.

او افزود: در عرصه آموزش و پژوهش فعالیت‌های خوبی را در دانشگاه‌ها انجام می‌دهیم. کیفیت آموزش‌ و پژوهش‌های ما در دانشگاه‌ها نسبتا از جایگاه خوبی برخوردار است، اما به علت بالا بودن ظرفیت‌های کشور باید همواره تلاش شود تا زمینه ارتقای مهارت‌ها و دانش‌های دانش آموختگان دانشگاهی فراهم شود تا  باعث ایجاد اشتغال آنان شود.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: یک دیدگاه سنتی همیشه در آموزش عالی وجود داشته است که بعد از فارغ التحصیلی جامعه و دولت باید برای دانش آموختگان اشتغال ایجاد کند. در حالی که ایجاد نوآوری‌های آموزشی و پژوهشی موجود در دانشگاه‌های معتبر دنیا به این نکته اشاره دارد که ما به دانش آموختگان به عنوان کارآفرین نگاه می‌کنیم و انتظار داریم که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند موجبات بهبود زندگی حرفه‌ای خود و دیگران را فراهم کنند.

آراسته ادامه داد: در دانشگاه‌های کشور موفقیت‌های چشمگیری در زمینه اشتغال دانشجویان داشته ایم و با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها باید تلاش خود را در زمینه کیفیت بالا ببریم و روی آن‌ها تمرکز کنیم و به ارزیابی فعالیت‌ها بپردازیم.

او در پایان یادآوری کرد: توسعه اقتصادی و توجه هر چه بیشتر به دانشگاه‌ها به ویژه امر بودجه می‌تواند کمک‌های شایانی را برای اشتغال دانش آموختگان به همراه آورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.