مدیرعامل ایرانسل:

مدیر جدید MTN علاقه‌ بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ایران دارد

بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل ضمن بیان توضیحاتی درمورد خروج MTN از ایران، به بومی سازی سخت افزارهای اپراتورها در داخل کشور نیز اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن عباسی آرند در پاسخ به اینکه در صورت رفع تحریم‌های ایران، آیا ایرانسل برنامه‌ای دارد که با اتکا به MTN، امکان حضور استارتاپ‌های ایرانی در بازار بین الملل را فراهم کند یا نه گفت: امکان صدور خدمات استارتاپ‌های ایرانی در بازارهای بین المللی همچون MTN امکان پذیر است.

او ادامه داد: تا کنون چند سرویسی که شرکت‌های ایرانی برای ایرانسل راه اندازی کرده‌اند را به MTN و اپراتورهای آن معرفی کرده‌ایم که هم اکنون در فاز بررسی و ارزیابی MTN است و اگر موفق باشند، می‌تواند به عنوان اولین محصولاتی باشند که از دل شرکت‌های ایرانی استخراج شده و به MTN رسیده است. اگر تحریم‌ها نباشند کار راحت‌تر می‌شود و فرصت‌های بهتر و بیشتری در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب‌تری ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل، پیرامون خروج MTN از بازار ایران نیز گفت: MTN با توجه به شرایطی که در خاورمیانه حاکم است، بحث خروج از خاورمیانه و شرکت‌های چالشی و تمرکز بر بازار آفریقا به عنوان اپراتور آفریقایی را مطرح کرده است، اما ایران بحثی جدا دارد، چراکه بازار بزرگی داریم و دیتایی که ایرانسل دارد بخش زیادی از دیتای گروه MTN است.

عباسی آرند، اظهار داشت: ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در ایران بیش از ۷۵ درصد است و ۲۵ درصد دیگر، فرصت برای توسعه‌ این بازار وجود دارد. در حال حاضر کیفیت شبکه‌ ۳G و ۴G ایرانسل در ایران به مراتب بهتر از سایر اپراتورهاست و MTN برنامه‌ کوتاه مدتی برای خروج از ایران ندارد.

تمایل مدیر عامل جدید MTN  به سرمایه گذاری در ایران بیشتر است

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به مباحث سیاسی جدید و همچنین تغییر مدیرعاملی در این گروه، مدیرعامل جدید علاقه‌ بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار ایران دارد و حضورا هم به ایران خواهند آمد و بازار ایران را بررسی می‌کند.

عباسی آرند، پیرامون برنامه‌ی ایرانسل برای حضور در بازارهای منطقه‌ای نیز بیان داشت: در بازارهای منطقه‌ای به چند روش می‌توان ورود کرد که ایرانسل سرویس‌های‌ خود را توسعه داده است؛ مخصوصا سرویس دیجیتال، IPTV یا سرویس‌هایی همچون اسنپ، سرویس‌های حوزه‌ی غذایی و سرویس‌های دیگر.

رفع تحریم‌‎ها اوضاع را خیلی بهتر می‎کند

وی، اظهار کرد: طی یک سال اخیر بحث همکاری را با اپراتورهای کشورهای همسایه مطرح کردیم و اگر تحریم‌ها کمتر شوند و فضای بین المللی بهتر شود، ارائه‌ این سرویس‌ها نیز بهبود می‌یابد و امکان صدور خدمات فنی و مهندسی IT و ICT پیدا کنیم.

عباسی آرند، گفت: برخی از پیمانکاران ما بخشی از تجهیزات شبکه را بومی سازی کردند و اگر فضا بهتر شود، تجهیزاتی که در شبکه ما استفاده می‌شوند را می‌توانیم با حمایت شرکت‌های تولیدکننده‌ داخلی، به بازارهای بین المللی معرفی کنیم.

او در اخر افزود: بخشی از سخت افزارهای اپراتورهای کشورهای دیگر از وندورهای بزرگ تامین می‌شوند که ما این کار را در داخل کشور بومی سازی کردیم. سرویس‌های نرم افزاری و دیجیتالی را داریم و بخشی از اپلیکیشن‌هایی که در ایرانسل استفاده می‌کنیم بومی سازی شده هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار