مهم‌ترین معروف در شرایط امروز جامعه رعایت نکات بهداشتی است

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین معروف در شرایط امروز جامعه رعایت نکات بهداشتی است تا زنجیره ویروس کرونا قطع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اکبر افراسیابی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: امروز بالاترین معروف، نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر کارگزاران در این نظام درست عمل کنند مردم نیز خوب حرکت کرده و به‌نظام امیدوار می‌شوند.

او با بیان اینکه نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ معروف احصاء شده تا بتوان این ارزش‌ها را در جامعه بسط و گسترش داد، افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید در تمام ادارات، سازمان‌ها، مساجد، بقاع متبرکه، بانک‌ها، هیئات مذهبی و مدارس تشکیل شود و این یعنی این ستاد باید در تمام بدنه نظام حضور داشته باشد.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در سال گذشته در سطح کشور مبنی بر توجه به این واجب فراموش‌شده، ادامه داد: طبق نظرسنجی‌ها حدود ۸۴ درصد مردم نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر توجهی ندارند که علت‌ها و دلایل مختلفی دارد، همین بی‌توجهی نیز باعث شیوع بسیاری از منکر‌ها در جامعه شده است.

افراسیابی با تأکید بر اینکه دشمن نیز در مقابل ما ایستاده و می‌خواهد معروفات را از بین برده و منکرات را شیوع دهد، بیان کرد: امروز دشمن بیشتر از ما کارکرده و نقشه چینی دارد، پس باید در حوزه امر به‌معروف و نهی از منکر بیش از گذشته کار شود.

او تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار شورای امربه‌معروف و نهی از منکر باید در سطح این استان تشکیل شود و به تمام ادارات خراسان رضوی نیز ابلاغ شده تا تمام معروفات ترک شده و منکرات شیوع پیداکرده را احصا کنند، زیرا اگر در همه ادارات، مدیران این فریضه را پیاده کنند و هرکس خودش را درست کند قطعا جامعه نیز درست می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی مهم‌ترین معروف در شرایط امروز جامعه رعایت نکات بهداشتی دانست تا زنجیره ویروس کرونا قطع شود و تأکید کرد: اگر امروز هرکس مسائل بهداشتی را رعایت کند، می‌تواند در ریشه‌کنی این ویروس کمک کند، چرا که نجات یک انسان نجات همه انسان‌هاست.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار