تجاوز ارتش ترکیه به مناطقی از اربیل و دهوک عراق

توپخانه ارتش ترکیه با شلیک گلوله‌هایی مناطقی از اربیل و دهوک عراق را هدف قرار داده و سپس پایگاه‌های نظامی خود را بر فراز قله‌هایی در مناطق مرزی مستقر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق، «شلا شفندی» مسئول محلی در ناحیه «درکار» وابسته به شهرستان زاخو، از سقوط گلوله‌های توپخانه‌ای که ارتش ترکیه شلیک کرده است، به روستای «شرانش» از توابع زاخو خبر داد.

وی افزود: بیش از ۶۰ گلوله توپخانه به اطراف روستا اصابت کرده و این گلوله باران‌ها خسارت‌های مادی به دارایی‌های کشاورزان منطقه وارد کرده است . در این حملات توپخانه‌ای گزارشی از تلفات جانی وجود ندارد.

«علی التویجری» خبرنگار الاتجاه در گزارش زنده از استان السلیمانیه گفت: حملات توپخانه‌ای و گلوله باران رژیم ترکیه به مناطق مرزی و شهرستان زاخو ادامه دارد. در یک ساعت ۶۰ گلوله به این شهرستان اصابت کرده است یعنی هر دقیقه یک گلوله توپخانه، این شهرستان را هدف قرار داده است. پس از آن ارتش ترکیه به سمت مناطق مرزی پیشروی کرد و پایگاه‌های نظامی خود را بر فراز قله‌ها مستقر کرد.

عملیات گلوله باران توپخانه‌ای ارتش ترکیه به این مناطق تقریبا هر روز صورت می‌گیرد. ترکیه مدعی است این حملات و پیشروی‌های ارتش تنها برای هدف قرار دادن نیرو‌های «پ ک ک» صورت می‌گیرد که از خاک ترکیه به عراق فرار کرده اند. اما واقعیت‌ها چیز دیگری است. جریان‌های سیاسی عربی و کردی تاکید می‌کنند که ترکیه برای اشغال مناطقی از خاک عراق برنامه ریزی می‌کند به ویژه مناطق مرزی در منطقه کردستان عراق و بخش‌هایی از شهر موصل را برای این اشغالگری‌های خود هدف قرار داده است.

پایگاه‌های نظامی ترکیه موجود در خاک عراق، در حال حاضر بیش از ۲۲ پایگاه است که در مرز‌های دهوک و اربیل و حتی در مرز‌های شهر موصل قرار دارند. هرچند استفاده از تجهیزات نظامی و تانک‌ها و پهپاد‌ها و جنگنده‌ها در داخل خاک عراق و بر فراز آسمان این کشور نقض حاکمیت کشور عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار