دادستان کرمان خبر داد:

پلمب ۲۸ واحد متخلف طی یک هفته

دادستان کرمان گفت: در بازدید‌های هفته گذشته تیم امنیت غذایی، بهداشتی و پیشگیری دادسرای مرکز استان کرمان ۲۸ واحد متخلف پلمب، ۱۰ واحد غیر فعال و ۱۷ مورد نیز تذکر کتبی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان از انجام ۲۵۶ بازدید تخصصی از سوی تیم امنیت غذایی، بهداشتی و پیشگیری دادسرای مرکز استان طی امسال  خبر داد و گفت: در بازدید‌های هفته گذشته تیم یاد شده، ۲۸ واحد متخلف پلمب و ۱۰ واحد غیرفعال شده و ۱۷ مورد نیز تذکر کتبی دریافت کردند.

او افزود: طی امسال به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی، ارتقای سلامت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۳۵ واحد صنفی متخلف پلمب شده و ۲۰ واحد نیز غیرفعال شده اند.

سالاری به ارائه ۳۴ تذکر کتبی به واحد‌های صنفی کرمان امسال اشاره و بیان کرد: تیم امنیت غذایی، بهداشتی و پیشگیری دادسرای کرمان نظارت‌های تخصصی و مستمر بر روند اجرای دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بازدید از واحد‌های صنفی عرضه مواد غذایی، مجتمع‌های پزشکی، مطب پزشکان، مراکز اقامتی و تفریحی، هتل‌ها و... را در برنامه خود دارد.

او بیان کرد:طی بازدید‌های تخصصی تیم امنیت غذایی، بهداشتی و پیشگیری دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ۲ واحد از مراکز صاحب برند و دارای نام به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و نگهداری مواد غذایی فاسد به طور کامل پلمب شدند.

سالاری تلاش برای ارتقای سلامت جامعه برمبنای مسئولیت‌های قانونی تعیین شده را در حقیقت همگامی با مدافعان سلامت و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به تناسب وضعیت شیوع این بیماری، اقدامات و بازرسی‌های مورد نیاز برای کنترل وضعیت را در دستور کار دارد؛ زیرا شیوع این بیماری و رعایت نکردن نکات پیشگیری در حقیقت تهدیدی برای بهداشت و سلامت عمومی محسوب می‌شود.

او اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را ضامن سلامت مردم و جامعه دانست و بیان کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه در گروی تعامل و همکاری همه جانبه مدیران و اقشار مختلف مردم است و دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بر مبنای مسئولیت‌های قانونی خود در حوزه حفظ حقوق عامه با هرگونه اقدامی که سلامت عمومی را تهدید کند، برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: برای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا باید ضمانت اجرایی تدوین شود و از این رو تمام ظرفیت‌های قضایی استان در این زمینه به صورت بالقوه آماده است تا گام‌های بلندی در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برداشته شود.

دادستان کرمان با اشاره به فعال شدن هفت تیم عملیاتی - قضایی در شهر کرمان به منظور انجام گشت‌های ویژه در قالب کارگروه مبارزه با محتکران، تصریح کرد: این تیم‌ها با محوریت یکی از قضات دادسرا و نماینده پلیس اماکن، نماینده پلیس اطلاعات، نماینده پلیس آگاهی، نماینده اداره کل اطلاعات، نماینده سازمان اطلاعات سپاه، نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و نماینده اداره بهداشت راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.