تعطیلی بانک ها در کرمان/پذیرش ارباب رجوع در ادارات ممنوع

تعطیلی بانک‌ها به مدت یک هفته، فعالیت محدود گروه‌های شغلی دو، سه و چهار به مدت یک ماه و تمدید تعطیلی اصناف غیرضروری در شهرستا‌ن‌های فوق حادِ بافت، بردسیر، رفسنجان، زرند، سیرجان و شهربابک تا ۳۰ آبان از مصوبات ستاد مقابله با کرونای کرمان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد صادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه وضعیت استان کرمان ویژه است و باید با متخلفین برخورد قاطع شود، گفت: تمام بانک‌های استان کرمان از ۲۰ آبان‌ماه به مدت یک هفته تعطیل و پذیرش تمامی ارباب رجوع به صورت حضوری به ادارات ممنوع است.

او افزود: این محدودیت شامل تمامی ادارات به جز شهرداری کرمان و دستگاه‌های امنیتی، قضایی، بهداشتی و امدادی است.

بصیری با اشاره به اینکه بازرسی بر اصناف در استان باید تشدید یابد و با سختگیری با متخلفان برخورد شود، تصریح کرد: در هفته دوم آبان، با هزار و ۸۶۳ بازرس ۱۵ هزار و ۵۵۵ بازرسی از سطح اماکن و اصناف در سطح استان انجام شده است که در این بازرسی‌ها ۱۵۱ مورد تعطیلی و پلمب داشته‌ایم.

بصیری با اعلام اینکه تاکنون مصوبات ستاد ملی در استان کرمان کاملاً اجرا شده است، بیان داشت: تعطیلی اصناف در شهرستا‌ن‌های فوق حادبافت، بردسیر، رفسنجان، زرند، سیرجان و شهربابک تا ۳۰ آبان ماه تمدید شد و تنها مشاغل مایحتاج عمومی اجازه فعالیت دارند.

او با اشاره به اینکه مصوبات زیادی داریم و مهم اجرایی کردن آن‌ها است گفت: از ۲۰ آبان به مدت یک ماه تمام مراکز و گروه‌های شغلی دو و سه و چهار به صورت محدود فعالیت می‌کنند.

بصیری با اعلام اینکه گروه شغلی یک مایحتاج عمومی مردم را تأمین می‌کنند، افزود: برای گروه‌های دو، سه و چهار ساعت فعالیت تعیین شده و فعالیت این اصناف از ساعت ۱۶:۳۰ به بعد، ممنوع است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه حرکت با وسایل نقلیه شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح روز بعد در سطح شهر ممنوع است و این مصوبه ستاد ملی کرونا است، تصریح کرد: سلامت مردم یک اصل است و همه تلاش خود را برای حفظ سلامتی جامعه انجام می‌دهیم.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: تا آخر هفته جاری، آزمایشگاه تشخیصی تست کرونا به همت بخش خصوصی در کرمان راه‌اندازی می‌شود که دریافت هزینه در این آزمایشگاه نیز طبق تعرفه آزمایش کرونا خواهد بود.

او با بیان اینکه تا صبح امروز هزار و ۲۷۸ نفر به دلیل ابتلای قطعی یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: تاکنون در استان کرمان ۲۰۰ نفر بیمار کرونایی در icu و ۸۰ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه طبق آمار، بیمارانی که در icu بستری هستند، بیش از ۵۰ درصدشان جان خود را ازدست داده و از بین افرادی که زیر دستگاه تنفسی قرار می‌گیرند، حدود ۹۰ درصد آن‌ها فوت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه منطقه سفید در استان کرمان نداریم، تصریح کرد: شهر‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان و زرند در وضعیت فوق حاد و سایر شهر‌های استان در مرحله هشدار قرار دارند.

او گفت: باید به این نکته نیز توجه داشت که در شهر‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت و زرند تعداد بیماران کرونایی روند افزایشی چشمگیری پیدا کرده است.

رشیدی‌نژاد افزود: زیرساخت‌های امکانات درمانی در استان فراهم است و حدود ۲ هزار تخت در استان برای بیماران کرونایی پیش‌بینی کرده‌ایم.

او با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های استان کرمان، بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند، تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد نقاهتگاه‌های پیش بیمارستانی صورت گرفته است، اما نقاهتگاه‌ها کار بیمارستان را انجام نمی‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مردم خواست: در خانه‌های خود بمانند و فقط در زمان ضروری از منزل خارج شوند.

او تصریح کرد: ظرفیت آزمایشگاه‌ها را ۲ برابر افزایش داده ایم و فعالیت مراکز منتخب ۱۶ ساعته در شهر کرمان تا ساعت ۲۲ است که افراد با کوچکترین علامتی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.