بازارچه صنایع دستی در عمارت تاریخی مبارکی بوشهر آماده افتتاح است

بازارچه صنایع دستی برای ترویج هنر صنعتگران بوشهری در عمارت تاریخی مبارکی این شهر آماده افتتاح شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: عمارت مبارکی یکی از بنا‌های ارزشمند بافت تاریخی بوشهر است که در محله بهبهانی قرار دارد و با واگذاری این عمارت به بخش خصوصی، بازارچه صنایع دستی در آن راه‌اندازی می‌شود.

لیلا رحیمی افزود: نور پردازی این عمارت به پایان رسیده و در مرحله چیدمان و جانمایی تجهیزات است.

او با اشاره به فعالیت ۳۰ رشته صنایع دستی در استان، ادامه داد: ۱۱ رشته از این تعداد، خاص بوشهر است و همزمان با افتتاح این بازارچه به شکل متمرکز در این مکان فعالیت می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه در این بازارچه تولید و عرضه به شکل همزمان است و گردشگر می‌تواند با بازدید از کارگاه صنایع دستی مختلف و آشنایی با چگونگی مراحل تولید، محصولی را که می‌خواهد خریداری کند.


بیشتر بخوانید


رحیمی با اشاره به اینکه بازارچه صنایع دستی آماده افتتاح است، گفت: در کنار فروشگاه‌های صنایع دستی در این بازارچه، تجهیزات عکاسی با لباس محلی و چایخانه عمارت راه اندازی خواهد شد تا در کنار خرید، گردشگران خاطرات سفر خود را از این استان ثبت و ضبط کنند.

معاون صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ صنعتگر در استان بوشهر، هدف از راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی را افزون بر توسعه و ترویج صنایع دستی استان، تحقق اهداف دولت مبنی بر فعال شدن بخش خصوصی در هر دو حوزه صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.