دانشگاه‌ آزاد فارس، آموزش مجازی و وعده رفع مشکلات

تغییر شیوه‌های آموزشی در دوران کرونا دانشگاه‌آزاد اسلامی فارس را بی‌نصیب نگذاشته و بیشتر دانشجویان از روند فعالیت‌های اداری و آموزشی مجازی گلایه‌ مند هستند که رئیس دانشگاه آزد از حل مشکلات تا پایان ترم خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در زمره یکی از مهمترین واحدهای دانشگاهی مهم کشور قرار دارد که با حدود چهل واحد و مرکز دانشگاهی و بهره‌گیری از حدود ۲هزار عضو هیات علمی تمام وقت، در تمامی دوره‌های تحصیلی به ‌صورت سالانه  ۱۰۰هزار دانشجو را آموزش می‌دهد.

لزوم تغییر شیوه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های استان فارس را بر آن داشت که از روش‌ جایگزین آموزش حضوری استفاده کنند.

در این میان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بهره‌گیری از فضای مجازی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد اما تغییر سیستم اداری برخی دانشجویان را از عملکرد مجموعه گلایه‌مند کرده است.

مشکلاتی مانند دشواری در ثبت‌نام و انتخاب واحد و دسترسی به کلاس‌ها در این زمینه مطرح شده است که افزون بر این با کاهش تعداد دانشجویان  برخی واحدها با مشکلاتی در زمینه تامین بودجه  و حقوق استادان و کارمندان مواجه شده اند.

مشکلات سیستم تا پایان ترم جاری کاملا حل می‌شود

محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: گرچه سیستم اداری مجازی که برای استفاده بهتر دانشجویان و براساس شرایط شیوع کرونا و ضرورت انجام فعالیت ها به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده، در ابتدا با مشکلاتی همراه بود که با بررسی و شناسایی آن‌ها در حال رفع شدن است.

او، بیان کرد: این مشکلات مربوط به انتخاب واحد، پرداخت شهریه و دسترسی تبدیل داده‌ها بود که این مشکل با تاکید رئیس دانشگاه آزاد کشور تا پایان ترم  به‌صورت کامل رفع می شود.

کاوه پیشقدم، تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان، استادان و مدیران گروه کار با سامانه را آموخته‌اند که در این زمینه نیز اطلاع‌ رسانی و آموزش کافی انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، ادامه داد: آموزش تمامی دانشجویان براساس دستورات ستاد مبارزه با کرونا به‌صورت مجازی خواهد بود که از طریق سیستم مجازی وادانا و آموزشیار انجام می‌شود.

او، با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد براساس مصوبات ستاد کرونا عمل می‌کنند، افزود: اگر ستاد کرونا برای همه استان شرایط یکسان در نظر بگیرد، عملکردها در خصوص کاهش ساعات کاری و دورکاری و حتی تعطیلی یکسان است اما در صورتی که مصوبات ستاد درباره شهرستانی متفاوت باشد، به‌ صورت متفاوت عمل می شود.

۱۵هزار دانشجوی تازه‌وارد به دانشگاه آزاد فارس جذب شده‌اند

کاوه پیشقدم با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید تاکنون ۱۵هزار دانشجوی تازه ‌وارد جذب کرده است، اضافه کرد: هیچ یک از واحدهای دانشگاهی این استان، بدون دانشجو نیست اما تعداد دانشجویان در برخی واحدها کم است و باعث شده درآمدهای شهریه‌ای کفاف مخارج و حقوق اعضای هیات علمی را ندهد به همین دلیل در تلاش هستیم که درآمدهای غیر شهریه‌ای و نیز تعداد دانشجویان این واحدها را افزایش دهیم.

او، اظهار کرد: دانشگاه آزاد از سال‌ها پیش واحدهای دانشگاهی را موظف کرد که فعالیت‌های خود را درراستای درآمد زایی بدون اتکا به شهریه ساماندهی کنند که در این راستا از استادان درخواست شد تا طرح‌های پژوهشی  را جذب کنند و بسیاری واحدها از جمله زاهد شهر، استهبان، جهرم، میمند، نی‌ریز، اقلید و مرودشت تاکنون دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته‌اند که الگویی برای دیگر واحدها به شمار می‌روند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، تاکید کرد: در سایر واحدهای دانشگاهی به دلیل اینکه شهریه‌ها برای هزینه‌ها کافی نیست، با مشکلاتی برای پرداخت حقوق مواجه هستیم که تا امروز تمامی حقوق‌ها را پرداخت کرده‌ایم و انتظار می رود بتوانیم پرداختی آبان ماه را نیز تامین کنیم.

او، گفت:دانشگاه آزاد استان فارس شامل دو واحد شیراز و مرودشت با درجه جامع و واحدهای دانشگاهی بسیار بزرگی از جمله آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، سپیدان، فسا، فیروزآباد، کازرون، لارستان، لامرد، نی ریز، بیضا، زاهد شهر، زرقان، سروستان، صفاشهر، ممسنی، زرین دشت و داریون و نیز مراکز دانشگاهی خنج، قیروکارزین، فراشبند، گراش، خرامه، کوار، اوز، بوانات، آباده طشک، میمند، پاسارگاد، بیرم، علامرودشت،خفر، قادرآباد و مهر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
United States of America
امیر علی
۰۷:۱۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد کازرون دوره های عملی و کارورزی دانشجویان مامایی را در این شرایط بحرانی کرونایی و به اجبار برگزار می کند حتی در شهرهای ویگر که سختی های تردد نیز بر مشکلات آن می افزاید
آخرین اخبار