طی هفته بسیج صورت می گیرد؛

اجرای ۴۰ برنامه شاخص به همت سپاه در ریگان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ریگان از برگزاری بیش از ۴۰ برنامه شاخص به صورت حضوری و مجازی به مناسبت هفته بسیج در شهرستان ریگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مصطفی دهقانیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ریگان پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج  گفت: بسیج بنا به مقتضیات زمانه ماموریت‌های مختلفی را برعهده گرفته و بر عهده خواهد گرفت و این را هم در میدان عمل ثابت کرده است.

او افزود: به درستی که اگر بسیج در دفاع مقدس نبود و شکل نگرفته بود معلوم نبود سرنوشت جنگ و انقلاب چه می شد.

سرهنگ دهقانیان بیان کرد: در میدان‌های دیگر هم هرجا که بسیج وارد شده و هرجا گره‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش آمده بسیج وارد شده و آن گره را باز کرده است.

او گفت: در بحث فناوری‌های متنوع و سلول‌های بنیادی، سازندگی و کمک به دولت و محرومیت زدایی و بحران‌ها همیشه بسیج خودش را مدافع مردم دانسته و از مردم جدا نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ریگان افزود: بسیج، یعنی مردم و امروز بسیج به عنوان یک الگوی تراز جهانی در منطقه و جهان مطرح است.

او با بیان اینکه امروز ما در جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دشمن قرار گرفته ایم،  بیان داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بسیج تحقق بخش این بیانیه است و این بیانیه را در اولویت و الگوی کار خودش در چله دوم انقلاب اسلامی قرار داده است.

سرهنگ دهقانیان تصریح کرد: بسیج در موضوعات مختلف خصوصا در این یک سال گذشته در شهرستان ریگان اقدامات خوب، بجا و شایسته‌ای با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم انجام داده است.

دهقانیان بیان داشت: بسیج تاکنون در بحث بیماری کرونا و در قالب بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، کفش، پوشاک، مواد ضد عفونی و ماسک بیش از ۳ میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند شهرستان ریگان کمک کرده است.

او همکاری با شبکه بهداشت و درمان در بحث غربالگری بیماران کرونا و ضد عفونی کردن اماکن و معابر عمومی را از دیگر اقدامات بسیج در ریگان عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ریگان به ایجاد نقاهتگاه در ریگان به منظور میزبانی از بیماران کرونایی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه این ویروس منحوس روز به روز مردم را گرفتار می‌کند و افزایش مبتلایان به این ویروس زیاده شده ما این آمادگی را داریم و تا پایان ریشه کن کردن این ویروس منحوس در کنار مردم هستیم و به آن‌ها کمک می کنیم تا آلام و آسیب‌ها به مردم کمتر شود.

اجرای برنامه های مختلف طی هفته بسیج در ریگان 

او  به برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: فردا  در اولین روز از هفته بسیج، رزمایش اقتدار را با حضور بسیجیان گردان امام علی (ع) به نمایش خواهیم گذاشت و بسیجیان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه با تمثال مبارک  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نماز دشمن شکن جمعه شرکت خواهند کرد.

 سرهنگ دهقانیان به تشدید گشت‌های رضویون و گشت‌های محله محور در سطح شهرستان ریگان اشاره کرد و افزو: دیدار بسیجیان با امام جمعه، راه اندازی گروه‌های امر به معروف در شهرستان خصوصا در بحث کرونا، برگزاری مسابقات ورزشی در محله طرح کرامت، راه اندازی کمپین و هشتگ در بستر فضای مجازی و پویش سلیمانیان در پایگاه‌های مقاومت از برنامه‌های هفته بسیج هستند.

او اجرای طرح ویزیت رایگان، برپایی میز خدمت، توزیع ماسک رایگان در روستاها، نشست بصیرتی در فضای مجازی و حقیقی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح پایگاه‌های مقاومت، طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در سطح شهرستان، افتتاح کانون بسیج مهندسین کشاورزی و بسیج اصناف، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، افتتاح پروژه‌های سازندگی و محرومیت زدایی، افتتاح ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، افتتاح سوله صالحین حوزه مالک اشتر، افتتاح خانه عالم در سطح شهرستان، افتتاح شغل‌های خرد خانگی و افتتاح طرح انتقال آب کشاورزی در روستای ناصریه را  از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ریگان از آماده افتتاح بودن پروژه انتقال آب آشامیدنی در مناطق کوهستانی و ساختمان ناحیه مقاومت این شهرستان خبر داد.

او با اشاره به تحویل ۵۰ راس بز دوقلو زا به خانواده‌های نیازمند در هفته بسیج  به منظور اشتغال زایی و تحقق  برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: طی این مدت ۲۰ دستگاه جوجه کشی در سطح روستا‌ها  برای اشتغال زایی تحویل پایگاه‌های مقاومت و امام جماعت روستا‌ها می‌شود.

سرهنگ دهقانیان با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال "بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین" است، گفت: بیش از ۴۰ برنامه شاخص به صورت حضوری و مجازی به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان ریگان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در هفته بسیج جشنواره مالک اشتر و منتخبین بسیج را در سطح شهرستان برگزار خواهیم کرد، بیان کرد: در روز پنج شنبه مراسم غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار