به مناسبت هفته بسیج صورت می گیرد؛

اجرای ۵۲ برنامه در سیرجان

فرمانده بسیج سپاه سیرجان از برگزاری ۵۲ برنامه شاخص به صورت حضوری و مجازی به مناسبت هفته بسیج در شهرستان سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ علی دستوری، فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان دیشب در نشست خبری هفته بسیج  گفت: بسیج مولود انقلاب و همراه انقلاب است، بسیج یک نهاد صرفا نظامی و امنیتی نیست؛ بلکه بسیج یک نهاد مردمی است که در هر عرصه‌ای که کشور و انقلاب اسلامی به آن نیاز داشته باشد، حضور پررنگ و اثر گذاری را خواهد داشت.

 او با اشاره به ۵ ویژگی ارزشی بسیج و بسیجیان گفت: از ویژگی‌های مهم بسیج اخلاص است و هرکس در بسیج خدمت می‌کند و هر مسئولیتی داشته باشد، بی مزد و منت و صرفا برای رضای خدای متعال کار خود را انجام می‌دهد، بسیج ولایی است و در خط ولایت حرکت می‌کند و حرکت بسیج  برای تحقق فرامین، ولی امرمسلمین است، بسیج مردمی و همگانی هست، یعنی بسیج برخواسته از متن ملت است و همه اقشار در آن حضور نقش آفرینی دارند.

سرهنگ دستوری با بیان اینکه بسیج چند بعدی است، تصریح کرد: بسیج و ماموریت‌های آن به یک بعد خاص منتهی نشده است، این نهاد انقلابی یک ارگان صرفا نظامی نیست، یکی از ماموریت‌های آن امنیتی و نظامی است، در عرصه‌های فرهنگی بسیج فرهنگی است و افسران جنگ نرم را پرورش و آموزش داده است. بسیج در بروز حوادث مترقبه یک امداد رسان مردمی است و برای محرومیت زدایی، لباس بسیج سازندگی و خدمت رسانی به تن دارد.

خدمات بسیج سیرجان در ایام کرونا 

او گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بسیج شهرستان سیرجان همگام با سراسر کشور وارد عرصه مقابله با ویروس کرونا و خدمت گزاری به شهروندان و کمک به بیماران شده است و تا پایان ویروس منحوس کرونا در کنار مردم خواهد ماند.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان به راه اندازی قرارگاه مردمی امام حسن مجتبی (ع) سیرجان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با محوریت امام جمعه و نقش آفرینی مردم و مسئولان شهرستان از نیمه شعبان در سیرجان با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از محرومان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا شروع به کار کرده است و طی ۲ مرحله عملیاتی نسبت به تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی، ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۲۵ هزار بسته بهداشتی، قربانی ۵۰۳ راس دام به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و توزیع گوشت گرم، توزیع ۸۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند و اهدای ۶۰ کمک جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، اقدام  کرده است.

او با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وارد مرحله سوم از اقدامات عملیاتی شده است، بیان کرد: در این مرحله، کمک‌های مومنانه تنها توزیع بسته معیشتی نیست؛ بلکه تامین جهیزیه ویژه زوج‌های نیازمند و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، ساخت و تکمیل مسکن محرومان، ارائه خدمات تحصیلی و تقویت درسی دانش آموزان و ارائه خدمات مشاوره و… را نیز شامل می‌شود.

سرهنگ دستوری اظهار کرد: قرارگاه مردمی امام رضا (ع) سیرجان در قالب جهادگران سلامت سیرجان با محوریت بسیج و همکاری اقشارمردم و استفاده از همه ظرفیت‌ها ازجمله هیئت‌های مذهبی به منظور فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا و نیز کمک به کادر درمان بیمارستان‌های درگیر کرونا سیرجان در زمینه‌های خدماتی، پرستاری و درمانی راه اندازی شده است.

او افزود: از اقدامات قرارگاه امام رضا (ع) ایجاد نقاهتگاه در سیرجان به منظور میزبانی از بیماران کرونایی در دوره نقاهت و تکمیل درمان با هدف کاهش بار درمانی بیمارستان‌ها است که در فاز اول با ۳۰ تخت در حال راه اندازی و تجهیز است که در این قرارگاه از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و سایر اقشار نیز استفاده می‌شود.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با ادره صمت بسته ایم که بر اساس آن کمبود نیروی اداره صمت شهرستان برای نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها و مقابله با گرانفروشی و احتکار را تامین می‌کنیم و در حال حاضر ۱۰۰ نفر از بسیجیان در این عرصه در کنار بازرسان اداره صمت خدمت می‌کنند.

فرمانده سپاه بسیج شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه بسیج در عرصه امنیت گشت‌های محله محور رضویون را با همکاری نیروی انتظامی به منظور ارتقای سطح امنیت شهرستان در دستور کار خود دارد، گفت: با تفاهم نامه‌ای که بین نیروی انتظامی شهرستان، دادسرای عمومی انقلاب اسلامی و بسیج سپاه شهرستان امضا شده است، نسبت به تقویت این گشت‌ها تدابیری اندیشیده شده است.

او بیان داشت: بسیج در عرصه فرهنگی اقدامات شایسته‌ای را در خصوص ترویج گفتمان ولایت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج مکتب حاج قاسم و ترویج سبک زندگی اسلامی انجام می‌دهد.

اجرای برنامه های مختلف  طی هفته بسیج  در سیرجان 

سرهنگ دستوری گفت: برنامه‌های هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه آغاز و تا ۶ آذر ماه با شعار محوری "بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین" برگزار خواهد شد.

 او با اشاره به برگزاری ۵۲ برنامه شاخص به مناسبت هفته بسیج در شهرستان سیرجان، افزود: دیدار با ائمه جمعه سراسر شهرستان، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، قدردانی از کادر درمان شهرستان، افتتاح نقاهتگاه، اجرای طرح جهادگران سلامت به منظور اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم شهرستان، اهدای خون، برپایی ایستگاه سلامت، افتتاح پروژه‌های عمرانی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در بستر فضای مجازی، تجدید میثاق بسیجیان با ولایت در روز پنجم آذرماه با شعار "من یک قاسم سلیمانی برای رهبرم هستم" با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، تجلیل از بسیجیان نمونه شهرستان و تمرین تاکتیکی گردان‌های امام علی (ع) و کوثر از مهم ترین برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

او بیان کرد: تمامی مراسمات هفته بسیج با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهرستان سیرجان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار