استقبال مردم برای اهدای خون وضعیت بحرانی ذخایر خونی را جبران کرد

سلیمانی معاون فنی سازمان انتقال خون استان مرکزی گفت: ترس واهی از کرونا باعث شده بود تا در هفته های اخیر با کمبود خون و شرایط بحرانی رو به رو شویم.

استقبال مردم برای اهدای خون وضعیت بحرانی ذخایر خونی را جبران کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سلیمانی معاون فنی سازمان انتقال خون استان مرکزی گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مختص به زمان خاصی نیست و در همه روز‌های سال به آن نیازمندیم و این نیاز در روز‌ها و ماه‌هایی که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم نه تنها کم نشده بلکه به دلیل ترس از کرونا و کمتر شدن مراجعه افراد جهت انتقال خون، نیاز بیشتری به اهدای خون احساس می‌شود.

او با بیان اینکه ترس از گرفتن کرونا در زمان انتقال خون کاملا اشتباه است، افزود: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون وظیفه تامین بهترین و سالم‌ترین خون را برای بیماران نیازمند دارد، لذا این مرکز به هیچ عنوان پذیرای افراد کرونایی یا تست‌های مربوط به کرونا نیست. ضمن اینکه در ورود افراد به این سازمان، از آن‌ها تب سنجی صورت می‌گیرد و اگر مشکوک به کرونا هم باشند اجازه ورود و اهدای خون به آنان داده نمی‌شود.

معاون فنی سازمان انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی مدت زمان خاصی برای نگه داری دارند، گفت: به عنوان مثال پلاکت خون بین ۳ تا ۵ روز و گلوبول قرمز (خون) ۳۵ روز قابل نگهداری است و اگر هر یک از این فراورده‌ها مقدار بیشتری از زمان خود در بانک خونی نگهداری شود دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: ترس واهی از کرونا باعث شده بود تا در هفته‌های اخیر با کمبود خون و شرایط بحرانی رو به رو شویم که به لطف خدا و اطلاع رسانی خوبی که در رسانه‌ها صورت گرفت در حال حاضر تعداد مراجعه افراد بسیار بهتر شده و می‌توان گفت در حال حاضر با شرایط بحرانی مواجه نیستیم و ذخایر خونی استان به حدود ۹ روز رسیده که مناسب ارزیابی می‌شود. البته این وضعیت خوب مستلزم حضور مستمر شهروندان برای اهدای خون خود است و اگر باز هم شاهد استقبال کم مردم باشیم، به شرایط بحرانی باز خواهیم گشت.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.