درخواست سازمان ملل برای کمک به حل فاجعه انسانی در اتیوپی

دبیر کل سازمان ملل خواستار میانجیگری در اتیوپی و گشودن دالان‌های بشر دوستانه در این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از امتناع مقامات اتیوپی از میانجیگری، ”گشودن دالان‌های بشر دوستانه“ را برای کمک به مردم گرفتار در درگیری‌های منطقه تیگرای اتیوپی خواستار شد.

بر این اساس، گوترش روز جمعه در گفتگو با رسانه‌ها در نیویورک افزود: ما از اوضاع اتیوپی و تاثیر فاجعه بار آن بر اوضاع انسانی که در این کشور و سودان به وجود آمده است، به شدت نگران هستیم.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای بسیج حمایت بشر دوستانه از پناهجویانی که در سودان هستند، انجام می‌دهیم.

وی بدون اشاره دقیق به منطقه خاصی افزود: ما رعایت کامل حقوق بین الملل و گشودن دالان‌های بشر دوستانه را خواستار شده ایم.

یک مقام سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد در حال حاضر منطقه تیگرای در اتیوپی که درگیری‌ها در آنجا در جریان است، مانند یک سیاه چاله است. ما باید بتوانیم به جمعیت‌هایی که در مراکز بزرگ هستند، دسترسی پیدا کنیم.

گوترش افزود:حقیقت این است که ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مناطق بحران زده ضروری است. این نگرانی بزرگی برای ما است و من امیدوارم که این درخواست‌ها شنیده شوند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: من امیدوارم که این وضع هر چه سریع‌تر خاتمه یابد و اتیوپی در موقعیتی قرار بگیرد که به صلحی که برای توسعه و رفاه ساکنانش به آن نیاز دارد، دست یابد.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه تا این لحظه در میان مقامات اتیوپی برای میانجیگری خارجی هیچ توافقی وجود ندارد، اعلام کرد: در هفته‌های اخیر درخواست‌هایی از رهبران آفریقا و جهان در این باره مطرح کرده ام.

گوترش افزود: احتمالا به همین دلیل است که این موضوع هنوز در شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث و گفتگو واقع نشده و هیچ ابتکاری از آن خارج نشده است. ما برای کمک به اتحادیه آفریقا که آ‏فریقای جنوبی ریاست آن را به عهده دارد کاملا آماده هستیم و از هر ابتکاری که (این اتحادیه) ارائه کند، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار