دولت اتیوپی اعلام کرد انتظار دارد یک پیروزی سریع در درگیری دائم با مسئولان منطقه تیگرای به دست آورد زیرا تاکنون کنترل چندین روستا را در این منطقه به دست گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دولت اتیوپی اعلام کرد انتظار دارد یک پیروزی سریع در درگیری دائم با مسئولان منطقه تیگرای حاصل شود.

فرماندهی ارتش اتیوپی اعلام کرد: نیرو‌های فدرال در همه جبهه به پیروزی‌های میدانی دست یافته اند و نقشه جبهه آزادی تیگرای این بود که اتیوپی به سمت جنگ داخلی برود و کشور تقسیم شود، اما این نقشه شکست خورد.

فرماندهی ارتش اتیوپی همچنین از به دست گرفتن کنترل چندین روستا در شرق تیگرای خبر داد.

این درحالی است که نیرو‌های تیگرای هم از پیروزی‌های میدانی خبر داده اند و از ساکنان خواستند خانه‌های خود را ترک کنند تا نیرو‌های تیگرای بتوانند با نیرو‌های دولتی مقابله کنند.

درگیری میان دولت مرکزی اتیوپی و نیرو‌های شورشی استان تیگرای مدتی است که آغاز شده است. در ماه سپتامبر مقامات تیگرای برخلاف تمایل ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی، انتخابات منطقه‌ای برگزار کردند. از دیدگاه ابی احمد دولت تیگره هم اکنون غیرقانونی است و تلاش می‌کند کنترل منطقه را با زور به دست بگیرد. این درگیری‌ها می‌تواند کشور‌های همسایه از جمله سودان را هم بی ثبات کند. سودان هم اکنون پذیرای یک میلیون آواره از چاد، اریتره و یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار