بازاری از قلب دوره تیموری در مشهد، احیا می شود

قدمت بازارِ قدیمی مشهد به دوره تیموری می‌رسد که با همان نامِ قدیمی سرشور معروف است و اینک بعد از سال‌ها قرار است تاپایان سال ۱۳۹۹ احیا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین عبدالله  زاده شهردار منطقه ۸ مشهد، از پایان کار بهسازی و افتتاح بازار تاریخی سرشور تا پایان سال خبر داد و گفت: متأسفانه برخی اتفاقات پیش بینی نشده از قبیل شیوع کرونا و تعطیلی برخی پروژه‌های عمرانی باعث شد این پروژه با چندماه تأخیر به پایان برسد.
 
او افزود: عملیات بازسازی این گذر و بازار تاریخی که از مهرماه پارسال آغاز شده بود، قرار بود یک ساله به اتمام برسد. اکنون کارِ نصب ستون‌هایی که قرار است روی آن‌ها سقف احداث یا چادر‌های غشایی نصب شود تقریبا به اتمام رسیده است؛ ضمن اینکه بازسازی برخی از بنا‌های تاریخی هم در این گذر به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید

شهردار منطقه ۸ مشهد، ادامه داد: طبق طرحی که از قبل به تصویب رسیده است این سقف تا مسجد باب الحوائج با پارچه غشایی پوشیده می‌شود و بعد از آن تا مسجد ذوالفقار که قرار است میدان گاهی برای تجمعات مذهبی باشد، سقفی گنبدشکل و آجری خواهد بود.

عبدالله  زاده بیان کرد: خیابان سرشور یکی از معابر پرتردد و پرترافیک است که همین موضوع کار را برای بازسازی بسیار سخت می‌کند. از طرف دیگر خُرده کاری‌هایی مثل بازسازی سردر تک تک مغازه ها، بازسازی و جانمایی این سردرها، پنهان کردن کرکره‌های برقی، طوری که به نمای تاریخی بازار لطمه نزند و بعضی کار‌های دست وپاگیر دیگر باعث شده است روند بازسازی بازار سرشور با تأخیر همراه شود، اما باوجود همه این مشکلات و به شرط اینکه اتفاق پیش بینی نشده دیگری رخ ندهد، بازسازی بازار تاریخی سرشور تا انتهای سال ۱۳۹۹ به پایان خواهد رسید.

او در ادامه به وجود برخی از املاک معارض در مسیر بازار سرشور اشاره و تصریح کرد: متأسفانه مشکل املاک معارض همچنان در خیابان سرشور وجود دارد. املاکی که طبق طرح باید از این مسیر جمع شوند، ولی بعضی از مالکان حاضر به همکاری با شهرداری در این زمینه نیستند. البته شهرداری منطقه اقداماتی انجام داده است و به زودی این مشکل هم حل خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار