هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا/ یاران آزمون به دنبال اولین پیروزی/ دیدار انتقامی پاریسی‌ها و منچستری‌ها

در چارچوب هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه ۸ بازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه از ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه آغاز می‌شود و در گروه‌های پنجم تا هشتم، هشت دیدار برگزار خواهد شد.

گروه E

در این گروه از ساعت ۲۱:۲۵ به طور همزمان ۲ دیدار برگزار خواهد شد. تیم فوتبال چلسی در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم رن فرانسه می‌رود و کراسنودار روسیه در خانه رو در روی سویا قرار خواهد گرفت.

چلسی و سویا در آستانه صعود به دور حذفی

با برگزاری بازی‌های این گروه ممکن است چهره اولین تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان مشخص شود.

چلسی و سویا ۷ امتیازی هستند و با تیم‌های سوم و چهارم این گروه ۶ امتیاز اختلاف دارند. چلسی و سویا در صورت پیروزی در دیدار‌های امشب رتبه‌های اول و دوم جدول را همچنان در اختیار خواهند داشت و به عنوان اولین تیم‌ها جواز حضور در مرحله حذفی را به دست خواهند آورد.

چلسی که در خانه خود ۳ بر صفر رن فرانسه را شکست داده بود، امیدوار است که در بازی برگشت در خانه این تیم فرانسوی نیز بتواند سه امتیاز را کسب کند و راهی دور حذفی شود.

شاگردان فرانک لمپارد این روز‌ها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند. تیم آبی پوش لندن با ثبت ۶ کلین شیت متوالی، مشکلات دفاعی که اوایل فصل با آن ها دست و پنجه نرم می کرد را فراموش کرده است. فرانک لمپارد سرمربی این تیم با سپردن دروازه تیم خود به "ادوارد مندی" موفق شده در ۶ بازی متوالی دروازه اش را بسته نگه دارد. اکنون تمرکز آبی‌های لندنی روی گلزنی است.

سویا هم هفته سوم موفق شد با وجود ۱۰ نفره شدن با نتیجه ۳-۲ کراسنودار را در زمین خودش شکست دهد. این تیم امیدوار است بتواند در ورزشگاه "کراسنودار" یک بار دیگر این حریف روسی را شکست دهد و خیلی زود راهی دور یک هشتم نهایی شود. نماینده اسپانیا که عنوان قهرمانی لیگ اروپا در فصل گذشته را یدک می‌کشد، در حال حاضر با ۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به چلسی در جای دوم گروه E قرار دارد.

گروه F

در این گروه از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، ۲ دیدار به طور همزمان برگزار می‌شود. یاران سردار آزمون در تیم زنیت در ورزشگاه المپیک رم مهمان تیم لاتزیوی ایتالیا خواهند بود و در دیدار دیگر دورتموند آلمان در خانه به مصاف کلوب بروژ بلژیک خواهد رفت.

لاتزیو- زنیت/ یاران آزمون به دنبال کسب اولین پیروزی 

لاتزیو که پس از ۱۳ سال غیبت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به معتبرترین رقابت‌های باشگاهی فوتبال در اروپا و حتی جهان برگشته است، روز اول بازی‌ها بازگشت خود را با پیروزی ۳-۱ مقابل دورتموند جشن گرفت، اما تیم "سیمئونه اینزاگی" از ۲ بازی بعدی خود فقط ۲ امتیاز گرفت، زیرا بیماری و آسیب دیدگی باعث شد تنها ۶ نفر از بازیکنان اصلی این تیم بتوانند در ۲ تساوی ۱-۱ برابر کلوب بروژ و زنیت در ترکیب این تیم به میدان بروند.

ممکن است تعطیلی مسابقات باشگاهی به خاطر بازی‌های ملی، مشکلات لاتزیو را کاهش داده باشد. آن‌ها در بازی امشب با روحیه‌ای بالا به استقبال زنیت می روند.  با وجود غیبت چند بازیکن اصلی لاتزیو، بازیکنان نماینده ایتالیا، بر"تیم بودن" خود تاکید دارند.

در آن سوی میدان هم زنیت که در دیدار رفت نتوانست با ترکیب اصلی به مصاف لاتزیو برود و چند بازیکن خود از جمله سردار آزمون را به دلیل بیماری و مصدومیت در اختیار نداشت، قصد دارد پس از ۲ شکست و یک تساوی در ۳ هفته اول، اولین پیروزی این فصل خود در لیگ قهرمانان را به دست آورد. پیش بینی می‌شود سردار آزمون پس از غیبت برابر دورتموند و لاتزیو (بازی رفت)، در بازی امشب در ترکیب زنیت قرار بگیرد.

در این گروه پس از دورتموند ۶ امتیازی، لاتزیو با ۵ و کلوب بروژ با ۴ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم هستند و زنیت با یک امتیاز که حاصل تساوی برابر لاتزیو بود قعرنشین گروه F است.

گروه G

در این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ به طور همزمان ۲ دیدار برگزار خواهد شد. یوونتوس میزبان تیم فرنس واروش مجارستان است و بارسلونا نیز در اوکراین رو در روی دیناموکیف خواهد ایستاد.

بارسا – دینامو/ ادامه نمایش اقتدار بارسلونا یا انجماد در سرمای "کیف"

بارسلونا با کسب ۹ امتیاز به این مسابقه قدم می‌گذارد، با این وجود تیم "رونالد کومان" در هفته‌های اخیر صلابت همیشگی را نداشته است.

این تیم گرچه در هفته دوم بهترین عملکرد این فصل خود را برابر یوونتوس به نمایش گذاشت و در خانه بیانکونری‌ها به پیروزی خیره کننده ۲-صفر دست یافت، اما در هفته سوم در نیوکمپ برابر دینامو به زحمت و با نتیجه ۲-۱ به پیروزی رسید.

آبی- اناری پوشان از سه مسابقه‌ای که در لالیگا برگزار کرده اند فقط یک برد به دست آورده اند و روز شنبه برابر اتلتیکومادرید تن به شکست یک بر صفر دادند. شکست برای بارسا در این بازی گران تمام شد، زیرا این تیم نه تنها ۳ امتیاز حساس را واگذار کرد بلکه سرخیو روبرتو و جرارد پیکه ۲ مهره کلیدی این تیم نیز مصدوم شدند.

کومان که تصور می‌شد بارسا را به روز‌های طلایی بازگرداند حالا پس از شکست برابر اتلتیکو با نگرانی درباره خط دفاعی و حمله خود صحبت کرده و خواستار بهبود این خطوط شده است.

یوونتوس- فرنس واروش/ فرصتی برای گلزنی مهاجمان یووه

در دیگر بازی این گروه یوونتوس در خانه به مصاف نماینده مجارستان خواهد رفت. به نظر می‌رسد در این دیدار یووه مانند دیدار رفت کار دشواری در پیش نداشته باشد.

مهاجمان بیانکونری که در بازی رفت ۴ بار دروازه فرنس واروش را باز کردند در این بازی فرصت خوبی دارند که گل‌زنی کنند، به ویژه آلوارو موراتا که در بازی رفت ۲ گل زد و در حال حاضر با ۴ گل زده یکی از گلزنان برتر مرحله گروهی است.

در این گروه پس از بارسلونای ۹ امتیازی، یوونتوس با ۶ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و تیم‌های دیناموکیف و فرنس واروش هم با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم هستند.

گروه H

در این گروه هم از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، ۲ بازی همزمان برگزار می‌شود. منچستریونایتد در اولدترافورد به مصاف باشاک شهیر استانبول خواهد رفت و پاری سن ژرمن میزبان لایپزیگ خواهد بود.

منچستریونایتد و پاری سن ژرمن برای انتقام به میدان می‌روند

منچستریونایتد که به لطف گلزنی‌های مارکوس رشفورد از ۲ بازی نخست خود در این گروه برابر پاری سن ژرمن و لایپزیگ ۲ پیروزی کسب کرده بود در بازی سوم در کمال شگفتی برابر تیم نه چندان مطرح باشاک شهیر ۲-۱ شکست خورد تا معادلات این گروه کمی پیچیده شود و هر ۴ تیم شانس صعود داشته باشند.

مطبوعات ترکیه از پیروزی باشاک شهیر برابر یونایتد به عنوان یک دستاورد تاریخی یاد می کنند و اوکان بوروک مربی این تیم هم گفت: "کسب پیروزی در مسابقه سوم این فرصت را به ما می‌دهد تا برای صعود بجنگیم. "

یونایتد در آخرین بازی خانگی خود در گروه H لایپزیگ را با نتیجه ۵-صفر شکست داد. این دومین پیروزی شیاطین سرخ در هفت بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان بود. حالا باید دید آیا هشتمین پیروزی شاگردان " اوله گونار سولشر" در خانه رقم خواهد خورد یا حریف استانبولی یک بار دیگر این تیم را شگفت زده خواهد کرد.

در دیگر بازی این گروه پاری سن ژرمن میزبان لایپزیگ آلمان است.

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، رقابت‌های این فصل را بسیار بد شروع کرد و با ۲ شکست برابر منچستریونایتد و لایپزیگ با ۳ امتیاز از ۳ بازی به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به باشاک شهیر در رتبه سوم گروه جای دارد.

شاگردان توماس توخل هفته سوم بدون نیمار و امباپه در خانه لایپزیگ ۲-۱ شکست خوردند و امشب در دیداری سرنوشت ساز فرصت انتقام از نماینده آلمان را دارند.  خبر خوش برای هواداران پاری سن ژرمن بازگشت نیمار و امباپه به تمرینات این تیم است. قطعا حضور این ۲ ستاره بر قدرت هجومی میزبان خواهد افزود.

پاریسی‌ها خوب می‌دانند که اگر نتوانند از این دیدار خانگی ۳ امتیاز بگیرند کارشان برای صعود دشوار خواهد شد و شاید مجبور شوند با لیگ قهرمانان خداحافظی کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.