لزوم رعایت توازن در سرانه ورزشی از سوی شهرداری

رئیس بسیج رسانه کرمان با تأکید بر اینکه شهرداری باید در مناطق کم برخوردار شهر نیز سرانه ورزشی در نظر بگیرد، گفت: برای این امر باید بین تمام نقاطِ یک شهر، توازن برقرار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین رجایی، رئیس بسیج رسانه استان کرمان در دیدار با محسن سلاجقه سرپرست و اعضای هیئت فوتبال استان کرمان که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، ضمن تبریک هفته بسیج از تلاش‌های اعضای هیئت فوتبال استان کرمان در حوزه ورزش قدردانی کرد.

او فوتبال را یک ورزش هیجانی، گروهی و مردم دوست دانست و گفت: این ورزش سبب ایجاد شور و نشاط در بین جوانان می‌شود.

رجایی افزود: تمام رسانه‌های استان به ورزش علاقه‌مند هستند و رویداد‌های ورزشی استان را با جنب و جوش و شور و نشاط پوشش می‌دهند.

او با اعلام اینکه فوتبال یک ورزش همگانی و مردمی است، تصریح کرد: در زمان برگزاری مسابقات ملی و استانی فوتبال، همواره این جنب و جوش و حرارت را در بین مردم می‌بینم و مهم‌تر از همه اینکه از طیف‌های مختلف افراد به عنوان مخاطب حضور دارند.

رئیس بسیج رسانه استان کرمان گفت: ورزش و رسانه، ورزش و فرهنگ، ورزش و اجتماع تواماً با هم هستند و مانند یک پازل می‌توانند تکمیل کننده خیلی چیز‌ها باشند، به عنوان مثال ورزش می‌تواند در بحث فرهنگ سازی مهم باشد و در بحث اجتماعی به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی خیلی موثر است.

رجایی افزود: خیلی از رشته‌های ورزشی احتیاج به تجهیزات یا سالن‌های خاص دارند؛ ولی فوتبال، ورزشی است که در دورترین نقطه استان یا حواشی شهر آن را در یک زمین خاکی انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: دوست داریم هیئت فوتبال و رسانه در کنار هم با تعامل، توکل و تلاش قدم بردارند چرا که در کنار هم می‌توانیم فرهنگ اسلامی ایرانی را ترویج کنیم.

رجایی افزود: تحصیل، تهذیب و ورزش گزینه‌های مورد انتظار مقام معظم رهبری است که باید برای تحقق آن تلاش کنیم و بهترین راه این است، تا می‌توانیم روی ورزش سرمایه گذاری کنیم.

او پرکردن اوقات فراغت، ایجاد نشاط و شادابی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق فرهنگ ناب اسلامی ایرانی را از پیامد‌های مثبت فوتبال برشمرد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمان گفت: امروز فضا فرق کرده، دشمن خیلی هوشمندانه و با برنامه از همین ورزش سوء استفاده می‌کند.

او افزود: با تلاش و همت بیشتر و هزینه‌هایی که صرف می‌شود، می‌توان بیشتر در این فضا کار کرد تا جایی برای جولان دشمن نباشد.

رجایی به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در حاشیه‌های شهر اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه در اکثر نقاط حاشیه‌ای شهر سرانه فضای ورزشی از سوی شهرداری دیده نشده است.

او تصریح کرد: هیئت فوتبال استان کرمان باید نگاه مطالبه گری داشته باشد و از شهرداری بخواهد در مناطق کم برخوردار شهر نیز سرانه ورزشی در نظر بگیرد.

رجایی تأکید کرد: باید در سرانه ورزشی بین تمام نقاطِ یک شهر، توازن برقرار شود.

رئیس بسیج رسانه استان کرمان گفت: اکثر ستاره‌های فوتبال اذعان می‌دارند، فوتبال را از حاشیه شهر و در زمین خاکی شروع کرده اند، پس این نشان می‌دهد، توجه به نقاط کم برخوردار شهر می‌تواند به پیشرفت ورزش استان نیز کمک کند.

رجایی ترویج کار‌های فرهنگی ماندگار، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را از وظایف رسانه‌ها برشمرد و افزود: هر کاری در هر جایی باید پیوست فرهنگی داشته باشد تا کارِ احسن و ماندگاری می‌شود.

او به هیئت فوتبال استان کرمان پیشنهاد داد: به عنوان یک کار جهادی، در یکی از نقاط شهری کم برخودار کرمان یک حرکت عمرانی فرهنگی تحت عنوان برگزاری مسابقات انجام دهد تا دیگر دستگاه‌ها نیز تشویق و ترغیب شوند.

رجایی تصریح کرد: حتی می‌توانید از بنگاه‌های اقتصادی کمک بگیرید تا هر کدام معین یک بخش از شهر شوند.

او به برگزاری دوره آموزشی ویژه ورزشی‌نویسان با حمایت هیئت فوتبال استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: بهتر است این دوره برگزار شود تا اخبار حوزه ورزش با دقت و سرعت منعکس شوند.

لزوم رعایت توازن در سرانه ورزشی از سوی شهرداری

محسن سلاجقه سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان نیز در این دیدار که با حضور علیرضا دادگر دبیر و عرفان امیرخسروی رئیس کمیته‌های فرهنگی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان سراسر استان به ویژه اصحاب رسانه، با اعلام اینکه هیئت فوتبال استان کرمان از هیئت هایست که با اقشار گوناگون در سنین مختلف سروکار دارد، بر انجام کار‌های فرهنگی در این هیئت تأکید کرد و گفت: در فدراسیون فوتبال، کمیته‌ای با عنوان فرهنگی فعالیت می‌کند که این کمیته در بحث کار‌های فرهنگی فعال است.

او به بیان گزارشی از کار‌های فرهنگی انجام شده در هیئت فوتبال استان کرمان پرداخت و افزود: سال گذشته لیگ برتر استان کرمان با نام شهدای عرصه امنیت برگزار شد که این نمونه‌ای از کار‌های فرهنگی انجام شده است.

سلاجقه به هفته بسیج اشاره کرد و بسیج را درخت تنومندی عنوان کرد که همواره یار و یاور انقلاب و مردم بوده است.

او تصریح کرد: بسیج در تمام عرصه‌ها و دوران توانسته خود را به خوبی نشان دهد که از جمله‌ی خدمات این حوزه می‌توان به فعالیتش در زمان سیل یا وضعیت فعلی اشاره کرد.

سلاجقه بیان داشت: در این شرایط حساس که ویروس کرونا جولان می‌دهد نقش بسیج خیلی حائز اهمیت است

سلاجقه از آمادگی هیئت فوتبال استان کرمان با رسانه در زمینه‌های مختلف خبر داد و افزود: در خصوص انجام کار‌های فرهنگی ورزشی مانند برگزاری تورنمنت ها، توزیع تجهیزات ورزشی و ... متناسب با وظایفمان در نقاط کم برخوردار شهر آماده همکاری هستیم.

لزوم رعایت توازن در سرانه ورزشی از سوی شهرداری

علیرضا دادگر دبیر هیئت فوتبال استان کرمان هم، فوتبال را یکی از رشته‌های پرطرفدار و مردمی دانست و گفت: به عنوان نماینده این ورزش پرطرفدار آمادگی خود را در زمینه تقویت فرهنگ بسیج و بسیجی اعلام می‌کنیم.

او به شرایط حساس امروز اشاره کرد و افزود: در شرایط پیش آمده، ضرورت دارد به لحاظ فرهنگی یک حرکت عمیق و با برنامه‌ای داشته باشیم و یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در این زمینه موثر و فعالیت هایش اثر بخش باشد، حوزه بسیج است که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ ارتباطی و دسترسی دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح جامعه است، لذا ما آمادگی داریم به عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار در این زمینه به هر نحو لازم باشد، همکاری کنیم.

دادگر طیف مخاطبان فوتبال را از پیشکسوتان تا رده‌های پایین عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ بسیجی در اقشار مختلف بتوانند موفق عمل کنند.

او افزود: با همکاری هم می‌توانیم در حوزه گسترش آرامش بخشیدن به جامعه و ایجاد شور و نشاط موفق باشیم.

لزوم رعایت توازن در سرانه ورزشی از سوی شهرداری

در پایان این نشست با اهدای تابلوی سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" از رجایی رئیس بسیج رسانه استان کرمان به واسطه خدمات رسانه در بحث ورزش به ویژه فوتبال قدردانی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار