مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: تمام گروه های راهداری استان فارس به صورت آماده باش در راهدارخانه ها آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور گفت: در پی اخطار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه ششم آذر به استان فارس تمامی گروه‌های راهداری به صورت آماده باش در آمدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: حدود یک هزار نیروی راهداری به همراه ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از بیستم آبان‌ماه گذشته در محور‌های استان استقرار یافته‌اند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌ها بین پنج هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های برف‌گیر در استان داریم که ۷۷۵ کیلومتر از این مسیر مربوط به ۵۲ گردنه برف‌گیر استان است.

او اظهار داشت: کار تامین شن و نمک و حمل آن به راهدارخانه‌ها نیز که از حدود چهار ماه قبل آغاز شده بود در اواخر شهریورماه ۹۹ به پایان رسید و امکانات مورد نیز در این زمینه تامین و مستقر شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در بحث ترمیم و اصلاح محور‌های مواصلاتی نیز با توجه به محدودیت منابع و مشکلات مالی در حد توان و بر اساس اولویت‌بندی، این کار را انجام داده‌ایم.

سیاهپور بیان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد محدویت‌هایی در کشور، هموطنان در صورت انجام سفر و تردد در جاده‌ها ضمن رعایت نکات ایمنی در رانندگی، حتما زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس یادآور شد: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای و مرکز بی سیم استان فارس نیز شبانه روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسداد‌های ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱ آماده است.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.