سردار سلیمانی: بیشتر فعالیت‌های بسیج برای محرومیت زدایی در مناطق محروم است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تمرکز بسیج بر خدمت رسانی و ارائه خدمت به مردم محروم است، گفت: بیشتر فعالیت ما در زمینه سازندگی و محرومیت زدایی در مناطق محروم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، این موضوع که « چه قدر از ظرفیت بسیج بهره برده ایم؟ » امشب ۵ آذرماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور  سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین مورد بررسی قرار گرفت. 

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه عمدتاً توجه و تمرکز بسیج بر خدمت رسانی و ارائه خدمت به مردم محروم و مستضعفین است گفت: بیشتر فعالیت ما در زمینه سازندگی و محرومیت زدایی در مناطق محروم است.

او با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۸۹ پروژه امسال در زمینه محرومیت زدایی منعقد شده است افزود: تا به امروز ۲۸۸۷ پروژه به بهره برداری رسیده است، در ماه‌های گذشته بخشی از پروژه‌ها نیز به بهره برداری رسیده است، پروژه‌ها بیشتر مربوط به راه روستایی، خانه بهداشت، مسجد، آبرسانی، مدرسه و یا اماکنی نظیر پل و سایر نیاز‌های زیرساختی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برای احداث منازل مسکونی محرومین و کسانی که در کپر زندگی می‌کنند تمهیداتی اندیشیده شده است تصریح کرد: این پروژه‌ها در سراسر کشور انجام می‌شود و لذا خدماتی به مناطق محروم و طبقه محروم ارائه می‌شود.

او با اشاره به اینکه ما از توانایی مردم و خیرین استفاده می‌کنیم افزود: همه کمک می‌کنند تا بتوانیم مشکلات مناطق محروم را کاهش دهیم، بسیج یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های فعال در سطح کشور است که اقدامات خوبی را در حوزه فرهنگ انجام داده است، در همه مراکز استان‌ها مراکز آفرینش‌های هنری داریم بسیاری از تولیدات مراکز آفرینش‌های هنری در سطح رسانه ملی مرتب پخش می‌شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه کار‌های فاخری در زمینه آثار دفاع مقدس انجام شده است گفت: می‌توان به چاپ صد‌ها عنوان کتاب دفاع مقدس در هزاران تیراژ اشاره کرد، لذا بسیج تحت فرمان رهبر انقلاب در مواجهه با چالش‌های اساسی به میدان می‌آید و نقش‌آفرینی می‌کند تا تهدیدات تبدیل به فرصت شود.

وی افزود: بر اساس فرمان رهبر انقلاب از ۱۵ شعبان امسال موضوع کمک‌های مؤمنانه توسط پایگاه‌های بسیج عملیاتی شد و طی چهار مرحله بیش از ۱۰ میلیون بسته معیشتی در سراسر کشور توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تقدیم ۳۰هزار جهیزیه به زوج‌های جوان می‌کنیم افزود: در ادامه فعالیت بسیج در مبارزه با ویروس کرونا یک طرح تکمیلی به‌نام طرح شهید سلیمانی با نظارت وزارت بهداشت اجرا شد که مهمترین ویژگی آن این است که محله‌ور است و ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های مختلف برای این‌کار در نظر گرفته شده است. در این طرح گروه‌های بهداشتی با پشتیبانی ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بیماران را شناسایی می‌کنند.

او ادامه داد: بیمارانی که حال وخیمی ندارند در مکان‌هایی اسکان داده و از لحاظ غذایی و بهداشتی پشتیبانی می‌شوند و افرادی که حال وخیمی دارند، به بیمارستان اعزام می‌شوند، بیمارانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند نیز تحت کنترل قرار می‌گیرند، اگر این طرح با همین روال پیش برود امیدواریم که شاهد کاهش نرخ ابتلا در کشور باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مدت اجرای این طرح ۴ ماه است و برای آن در استان‌ها قرارگاهی با حضور استاندار، رئیس علوم پزشکی استان و رئیس سپاه استان تشکیل و در شهرستان‌ها نیز قرارگاهی با حضور فرماندار، مسئولان بهداشت و درمان و فرمانده سپاه تشکیل می‌شود.

وی افزود: با سامانه ۴۰۳۰، بیماریابی انجام می‌شود و بسیجیان به محل مراجعه می‌کنند، در این طرح تأمین داروی مورد نیاز بیماران، مواد غذایی و دستگاه‌های اکسیژن ساز سیار پیش بینی شده است.

سردار سلیمانی گفت: دستگاه‌های اکسیژن ساز سیار، تولید داخل است و موقت در اختیار بیماران قرار داده می‌شود، کسانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند در محل‌های قرنطینه کوچک در محله‌ها برای پاک شدن آن‌ها از ویروس نگهداری می‌شوند.  براساس هدف گذاری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نرخ تصاعدی مبتلایان نزولی و بیماری کنترل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه این طرح، مردم پایه و محله محور است و در آن هر خانه یک پایگاه سلامت و مسجد، قرارگاه حافظان سلامت است اظهار کرد: در قرارگاه حافظان سلامت، یک پزشک، ۴ پرستار و دستکم ۱۰ بهورز مستقر می‌شوند و ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بسته کمک معیشتی در قالب طرح کمک مؤمنانه در ۴ مرحله توزیع شده است افزود: با شناسایی دقیق از خانواده‌های نیازمند که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند این کمک‌ها به وسیله بسیج جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرهنگ کمک مؤمنانه نهادینه شده است و این حمایت‌ها تداوم خواهد داشت افزود: روز ۴ شنبه ۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی توزیع شد که ۱۰۰ هزار بسته مربوط به استان خوزستان بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ میلیون بسته مواد ضد عفونی و بهداشتی به وسیله بسیج توزیع شده است گفت: در طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۰ میلیون ماسک توزیع کرده ایم.

او با اشاره به تهیه و توزیع تعداد زیادی تبلت، کیف و لوازم التحریر برای دانش آموزان افزود: ۱۰ هزار جهیزیه برای کمک به ازدواج جوانان پیش بینی کرده ایم که تاکنون ۴۴ هزار جهیزیه تهیه و توزیع شده و بقیه نیز تا نیمه ماه شعبان با کمک خیرین تأمین می‌شود.

سردار سلیمانی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی هدف، تمدن سازی و محور تمدن سازی، فرهنگ و هنر است و بسیج در این باره، فعالیت خوبی دارد، جوانان بسیجی ظرفیت‌های بسیاری برای محصولات فرهنگی دارند البته در مقابل نیازی که در کشور وجود دارد این فعالیت‌ها کم است.

او با بیان اینکه بسیج، تشکیلات سازمانی نیست و بسیجیان مردم هستند ادامه داد: اگر امروز ملت ایران در مقابل امریکا ایستاده، نشان دهنده بسجیی بودن این ملت است، بسیج را نباید از مردم جدا کنیم و درِ بسیج به روی هیچکس بسته نیست لذا تفکر بسیج القائی نیست و بسیج به عنوان تشکیلات مردمی صاحب تفکر، اندیشه و راهبرد و روش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ۲۱ میلیون بسیجی داریم که با همه سلایق و نگاه‌ها در بسیج فعالیت می‌کنند گفت: در سراسر کشور برای بالا بردن سواد رسانه‌ای در فضای مجازی ظرفیت خوبی داریم، بسیج در تولید و انتشار محتوا و هدایت جوانان و نوجوانان فعال است، در طرح کمک‌های مؤمنانه ۸۰ درصد، جوانان فعال هستند و در گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج ۹۰ درصد جوانان حضور دارند.

سردار سلیمانی افزود: بسیج، بدون جوان معنا ندارد و حتی کسانی که سن بالایی دارند در بسیج روحیه جوانی دارند، بسیجیان باید دین خود را به این پیام اداء و با تلاش و مجاهدت شبانه روزی تعابیر رهبر انقلاب را عینیت بخشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان که قابلیت اجرایی دارند مجموعه‌ای به عنوان پیشگامان در بسیج تشکیل شده است که نمونه آن حمایت از تولید دستگاه‌های دیالیز در داخل و صادرات آن به دیگر کشورهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار