رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو از اهدای سه تخته گلیم قدیمی با قدمت ۱۰۰ سال به این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی خورابلو،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکواظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت، احیا و معرفی هنر‌های سنتی به عنوان میراثی ماندگار از گذشتگان این اداره با تعامل سازنده و برقراری ارتباط با شورا‌ها و دهیاران تلاش کرده است نسبت به جمع‌آوری آثار مردم‌شناسی، هنر‌های سنتی و صنایع دستی قدیمی در شهرستان اقدام کند.

او افزود:در آینده این اداره در نظر دارد تعدادی از اتاق‌های خالی کاخ موزه سردار ماکو را برای نمایش اشیای مردم‌شناسی اختصاص دهد تا این اشیا معرف میراث روستا‌ها و شهر‌های منطقه در این کاخ باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو ادامه داد:در همین راستا دهیاری روستای گردشگری گجوت سه تخته گلیم قدیمی به این اداره اهدا کردند.

او تصریح کرد:این بافتنی‌های قدیمی که حاصل ذهن و دست مادران و مادربزرگان منطقه است دارای نقش و نگاره‌های ذهنی برگرفته از داستان‌ها و باور‌های اساطیری مردمان آذربایجان هستند که در طول دهه‌های گذشته از مهمترین کالا‌های بازرگانی بوده است.

خورابلو خاطرنشان کرد:یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره در آینده این است که با همکاری شوراها، دهیاران و انجمن‌های مردم‌نهاد برای هر روستا و شهر منطقه اتاقی از موزه‌ها را در نظر گرفته و اشیای هبه شده هر بخش را به نام همان شهر یا روستا و به نام خود اهداکنندگان در معرض نمایش عمومی بگذارد و بی‌شک چنین کاری موجب شناخت کلی گردشگران از منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.